Školski list
Ш лра8не нашта незначеће р^чи. Поштен!, ц^ломудреностб, доброчинетво н дђтинБска лмбавБ, не 6 б 1 тада ни мало претежние бвме, одђ крађе, нечистоте, скаредности, варанн и убиства. Та кад-в се н немамЂ ничега боати после смрти, а овамо самБ тако хитарг и опрезант. да ме немозке нитко ухватити; то овда зашто н не 6б1 крао, варао, и потаино убио макарЂ и свога отца, кадг знамт. да ћу одг туда имати велику хасну, па ћу моћи лавше живити? ЗаштЂ да се не предамг свима страстима и разблудама, и заштЂ да себи не угађамЂ ? Зашто да се чувамЂ одђ неправде ? —■ ВалБда 6б1 се имао боати савбсти? Лако е мени сђ нбомђ, лако ћу е н угушити, кадЂ дршимЂ да ћу еа смрћу пропасти, и да ©дђ мене неће ништа бв1ти. Мени се само валп чувати, да ме не ухватм полицдш. А ако еам& а тако вешто украо, да ме нвтко неможе ухватити; то се н онда могу са украдее&ШЂ благомЂ као са св010МЂ собствеиашћу ползовати, паћеду ме 1 ошђ еви као богата и поштена грађанина хвалити и увашазати, а кадЂ умремЂ то и тако неће одђ мене бити ништа, и између мене и онога кога самБ н до просиачкогЂ штапа довес: само ће та бвгги разлика што ће мене у колитираномЂ савдуку саранити, а онога ће мозкда у лму безЂ саидука иетреети. Кои чов ^ кђ овано мисли, таи в готова луда, али в притомЂ 10ШТЂ и опасанЂ по друштво човечие и валнло 6 б 1 га еатворити и везати, ерЂ е као гра6лбивбш зв^рЂ кадарЂ свако зло учиеити. Но ако е истина да се са смрћу све свршуе, онда е таи чов ^кђ на свомђ мђсту, и тб 1 немашЂ право што га грдишЂ, нити 6 б 1 му кадарЂ 6 б 10 доказати да онђ не мисли по еебе добро. По н^говомђ »ишлешо, онаи кои е лчш и хвтрии, таи треба да е