Školski list

367

Збор ирекида свој састанак у 7 часова у вече и иредседник заказује сустрашњи састанак у 8. часова пре подне. У Будиму 24-ог Сеитеи. 1869. председник збора Константин Јосифовић с. р. Перовође збора; Светозар Блкић Стеван В. Поповић.

Т р е ћ II с а с т а н а к. Учеству1у свешгеници: Коста ЈосиФОвић, парох Пештански; Тимотије Михалџић, парох Срп. Ковински: Јеремија Мађаревић, парох Будимски; Давид Бољарић, администр: Помашки. Народни учитељи: Светозар Бакић, пештански ђорђе Јанковић ковински; Емилијан Чупић, Збешки; Марко Римски, Калашки; Павао Плавшић, Помашки, Петар Недић, Ловрански; Бранко Влашкалић, Мађ. Бојски; 1)орђе Суботиновић, Д, Пантелински; Петар Берић Кишвалубски. Местни школски управитељ: Стев. В. Поповић, будимски. Чл. 13. Председник отвара састанак .у 8. часова, и позва перовођу Поповића, да прочата записник прошлог састанка; перово^а прочита записник ношто нико није учанио никакве примегбе, заиисник се одоставери. Чл. 14 Председник износи нред збор питање: Ш. Дали су за правосллавни наш народ целисходне комуналне школе? Школски местни управитељ. Стев. В. Поповић узима реч и вели: Чл. 38. земаљског закона о народној настави, заводећи тако звану комуналну школу није завео нову установу. Установа та иостои као постулат новога напреднога доба одавно у многим државама западне Европе, у Шзајцарској у Белгији, у Немачкој и саједињеним земљама (државама) Американскам, и развијено и нааредно стање прооветно народа, који жнва у тим земљама, зна« је, да је та установа не на проааст, но на благослов тих земаља. Разлика комуналне и вероисповедне или конФесионалне школе је та, што колунална школа прима децу свију конФесија а иосљедаца тога јесте, да неучи никојој конФесији, никојем катихизису, да неби учењем једне вероисповедне науке вређала вероисповед оних ученика, који нису те версисповеди што оотавља свакој вероисповеди да сепосебице стара засе —дочим конФесионална школа имаде у реду наставних предмета катихизис оне вероисповеди која је школу подигла и одржава на првоме месту. Комунална школа учи даље децу у појединим предметима наставе према развитку науке о дотичнам нредметима — конфесионална