Školski list

— 111 —

ла је не св. Саву после светковине (на којој су два ђака уз гусле невали „Дарицу Милицу") своју скупштину. многе важне нредмете у стварима оптнтинсиим закључено је, да се за ову годину ставе у прорачун 3 ф . за набаву књижица, које ће се поклањати о Божићу и св. Сави младићима, који ревносно читају српеку књигу, у цркву долазе и деци школској у појању испомажу, Ове године нослао је истој ошптини млади петрињски трговац г. Никола Вујатовић 15 ком. књига, да се разделе доброј деци. Мсти је обдарио књижицама и школску децу у Блињи и Комоговиии. Бележимо особитим признањзм име овег ревносног Србина у III. Л. (11.11.) (Оаштина старе арестолнице рЈ /ске Москве ) закључилаје у спомен 19. Фебруара 1880., као дана 25. годиптње нрославе стунања на престол цара руског Александра II. установити о свом трошку у Москви реалну школу, у којој ће се 500 ученика учити. Кућшнте за ту школу купила је оиштина за 100.000 рубаља; на зидање школскога здања одредила је 260.000 рубаља, а на издржавање те реалке трошиће из својих прихода годишње 28.000 рубаља. Уз ову реалку постојаће и благодјејаније захрану 50 добрих а сиромашних ученика. Реалка се ова има отворити 19. Фебр. 1883. У спомен истога дана још је жртвовала иста општина 50,000 рубаља на зидање православног храма божијег на Шејновом нољу у Источној Румелији,— Возар (кириџија) И. И. Новиков, прост човак у Москви, који је пре неколико година о свом трошку подигао приходску (парохијалну) школу код цркве Св. Василија Неокесаријског у Москви, сада новодом гореноменуте славе оснива код исте црквз о свом трошку и другу такову птколу за 400 деце са изричном жељом, да се у овој школи деца у духу свете нравославне вере васпитаватп имају. — Ево нримера на које се и православне српске црквене општине, и богатирци наши угледати могу! (В.) (Уалнв аојања п иевања иа адравље. ) По гласу медицинеких новина из Петрограда проФееор Манасин на тамошњој клиници испитивао је 1878. г. у јесен 222 певача различитог узраста и старости од 9—53 године, те је пронашао, да је обим груди код певача мттого већи него код непевача и да са узрастом и по годинама певања све већи постаје. Ширина груди и животна способност плућа такође је код певача већа и снажнија и дужим вецбањем у певању све већа и енажнија бива. Појање и певање најбоље је предохранително средство од хектике и најбоље средетво за развијање и снажење гру-