Školski list
— 377 —
наградите му достојпо труде његове; осшурајте му старе ианемогле дане; дајте му утеху да може саокојно за навек очи да склоии знајуК, да га ви у аородици му замењујете; иодајте заосталој му сирочади леба, и извађајте на иут децу онога који је целог свог века вашу деи,у на добро уиуКивао; осигурајте достојан иоложај учитељу у друштву, иа онда Ке бити отклоњене иреиреке, које су задржавале нашу учеИу се омладину од учитељевања, онда Лете имати ваљаних и избраних учитеља у свом.е народу.*) М К. ИЗВОД НЗ ИЗВЕШТЛЈА IX ШКОЛСКОГ РЕФЕРЕШ 0 ВИШИ1 ДЕВ. ШШШ. (Свршетаж.) Што се тиче других учевних предмета, позвати унраве, да имају непрестано на уму, да јеморална наука овде најнретежнија, за то да настоје, да се осим науке хришћанске, у којој да је морална овде најнретежнпја, ноглавито читанке не само на језик него и на развијаље и утврђење моралне свести употребе, да сви иримери ири изучавању језика науку моралну у себи имају, и да се морална нрича што већма израђује, да се изводи строга критика и суђење оних дела и лица наведених у причама, ради утврђења и оснажења моралне свести осећања и воље. На ово да се пази и при избору задаћа за иисање, за рецитовање и декламовање, и при нзбору иесама за певање, да буду ове тколе у том погледу много јаче од основне, а никако да се одиочета у основној школи морална наука пресече, па само Филологија изтерује. После моралне науке да иде у овој школи кућарство и дијететика, у старијим разредима и иедагогија као предмети много важнији од геограФије и историје и од природних наука, које овде само у толико вреде, у колико се иримењују на предозначене те. Према томе имају се за ове школе написати читанке, и нозвати управе, да за тим настану. Код ових школа и ове деце врло је важно, да се што чешће надгледају и потичу како на лепо владање, чистоћу и
*) За дожаз, да евачије образдоженено мнење поштујемо, дајемо меота обом чланку оа врло малом изменом у последњој тачки, иримећујући да смо од своје стране уверени, да дисциплинарна правила нимало непонижавају, него баш чувају углед ваљаних учитеља, а наппсана су једино вз љубави к правом напредку србских православних вероисповедних школа, и из уверења, да сваки учитељ треба са самопрегоревањем и правом љубави дужностн учитељске и ваепитатељске да врши, да се како у школи тако и у животу узорито и примерно влада, и да оно што као српски народни учитељ говорн и учи, сам својим животом потврђује и признаје. Уредник.