Školski list
- 155 —
само важна какова околност. Дјеца, која посље наставе за казну остану, несмију бити ни мање пи дуље, него им је одређено. Баљан учитељ држећ се реда у проетору и времену, побринути ће се за ваљан распоред часова. Он ће га саставпти, да се предмети тако измјењују, да нозорност малих ученика ненопушта. Предмете, о којима дубље мислити треба, ставит ће у прве, а лакгае у задње сате, јер је пред свршетак наставе а особито после подпе душевна снага дјечија уморена. Кад се предмети тако измјењују, да ђачку позорност не само на се обраћају, него ју и развпјају, лако ће се запт за вријеме наставе одржати. Онђе иак, ђе се обратно догађа, получи се са свим иротивно. Кад се настава по распореду часова правилно креће. запазе дједа ред предмета, иа се већ прије предавања за дотични иредмет нриправе, те учитељ може одма без запреке наставу почети. Човјек би рекао, да разпоређивање градива на неђеље у одмјерепе и једнаке лекције за одржање занта иије необходпо нуждно ; ал' кад мало дубље иогледа, освједочити ће се одмах, како је оно и зато веома користно. За свако предавање има се одмјерити количина градива, која се без нанора учитељева и ђакова савладати може, онда ће дух ђака остати увијек свјеж и моћи ће друго предавање оиет нозорно иратити. Ако ли учитељ умори дугаевну снагу дјетињу првим нредавањем, одузео му је нрви услов за иозорпост и за даљу користну пратњу иредавања. А кад се то учипи, одмах настане у гаколи дријемеж и досада. Сад учитељу питај, ко је крив, гато дјеца неназе. (Продз г жиће ое.) СРПСКА УЧИТШКА ШКОЛА У КШОВЦУ. (ГИ^звеххттај.) У српској учитеГ )Ској гаколи у Карловцу било је нрогале 1884--5. тпколске године свега 38 ученика, и то 29 приправника и 9 приправница. По разредима пак овако : I разред 14 (11 приправника и 3 приправнице); II. разред 14 (11 принравника и 3 нрииравнице); III. разред 10 (7 приправника и 3 прнправнице) За овпх десет година, како ова учитељска школа постоји, ово је највећи број, што је до сада постигнут. За учитељско звање ови еу асцособљеци ; 1, Цикола Шу-