Školski list
Сва деца у опште врло радо слушају, а још радије и сама певају и свирају, те и ако немају прплике за свирку па каквом глазбеном настроју, то свакако треба да певају. Избор песама је у рукама сзмога васпитатеља и он треба да је при избору обазрив, јер их по садржају врло различптих има; оне не смеју бити непристојне, но увек да је садржај узор морала Пре него што се уиознају деца са нојком (мелодијом), упознају се с речима (текстом), те ако је при избору валЈапо поступано — и текст ће да као васнитно средство служи. Реиигиозном васпитању могу песме да допринесу учењем црквених песама: нрокимена, тропара итд., иа је и самој деци много милије : елушајући у цркви својој мелодпје, које и самп умеју да иевају. Певањем се разликују гласови но висини, јачини и трајању, а тиме се вежба слух : оно свакога разгали, изазива расположеност и изазива благо расиолоЈкење духа. Као што деца радо слушају нриповетке, миле су им и песме за декламовање (краснословљење), које може од врло велике користи да им.буде, али песма нека је према ученицима, према њиховим снособностима, а декламовање ваља да је са осећајем, јер без тога нема никакве вредности. У некима ће деца бити упућена на нежаи осећај, љубав према родитељима, школи, пристојност, а друге ће их сећати на нрошлост, па узорне јунаке, храброст итд. . Народном песмом усађује дакле васпитател. у срце васпитаницима и родољубље у чврстом уверењу, да ће се тако као одрасли људи и свесни родољуби достојпим синовима својих предака назвати моћи. Згодиим декламовањем буди се у деци љубав према своме матерњем језику, само је нужно иажњу обратиги, да је — као што рекох — са осећајем, те и вериију слику за собом оставља, а наречје не сме бити провинцијално. И с тога је декламовање од великог значаја, што је дете тиме припуђепо да мисли, да упамти, а вежбањем памтења и мишљења из младости крчи се и глача пут зрелом разуму. Песма дакле доста угледно место међу васпитним органима заузима. Потпун се успех не да искључиво само с њоме постићи; у рукама васпитатеља је нужно : да су све васпитне чињенице, којима ће васпитне потребе згодно подмиривати и