Školski list

— 67 —

Ј1оти&. Потпомаже предлог Косовчев и попуњује говорника гледе Фребловог делања и страдања и прогањања од стране силе. — Усваја у потпуности поднесени предлог и напомиње, да би у нацрту још ваљало уметнути и дисциплинарну страну самог завода и забавиље, по што види, да о томе нема ни спомена. БлагојевиК. У главном усваја Косовчев предлог; у појединостима имао би овде-онде што да нримети, што ће да учини, кад буде исти предлог подвргнут специјалној дебати. Лотићу примећује и у погледу дисциплинарне стране, да о томе не може бити спомена, по што се у том погледу на лањској кикиндској скупштини већ за све утврдило, па тако исто и за забавиљу, а што се тиче саме дечице, то не спада амо. — Препоручује Косовчев предлог. Аосовац. Одговара Лотићу у истом смислу, као што му и Благојевић напомену; особито код ове деце дисциплини се не може одредити начин, правац и средства, јер су ова деца њежна као и цвет, то се оставља самој забавиљи, да у духу њежности ове одгаја и васпитава. По ново моли, да му се предлог прими за подлогу специјалне дебате. Прима се. Председник. Износи Косовчев предлог за подлогу специјалне дебате и позива иеровођу Костића, да § по § из нацрта чита. § 1. Цел забавишта. Лотић. Предлаже, да уђе, да забавиште ваља да буде као образац за васпитање дечије. Еосовац. Не може се нико натерати, да долази и прима као образац, а ко се за забавиште интересује, уверен сам, да ће га походити и по њему и сам код куће удешавати васпитање. — Прима се редакција. § 2. 0 средствима, игри и певању. Јелчи&ева пита: шта ће радити, где је мали простор за игру ? Председник. Молити, да се прошири. — Прима се редакција. § 3. Да се свако учење, које спада у редовну школу, искључи. Лоти&. Предлаже нов §, у коме би се исказало, да је наставни језик српски и све на српском језику. Косовац. Напомиње, да се то све садржи у § 3., по што се све искључује, што је за школу, па тако и стране речи и све, што се не слаже са развитком дечијим. Председник. Ако ћемо изрично казати сваки страни језик, па још и споменути дотичне језике, може се рђаво тумачити и не одобрити нам се. Вучанов. И он се слаже, да то не уђе ; излишно је, јер би може бити баш тиме власт навели : да одбаци. Ј. МихајловиК. Слаже се са Лотићем, мора се нека ограда у напред поставити. Благојевиб. Говори о предлогу земаљске владе о забавиштима. Баш у распри о језику било је врло великих дебата; једни су тражили, да се у свима немађарским забавиштима мора учити мађарски, а једни су били цротив тога, него да се после 5 године. Но то, вели, по што је још предлог, не морамо да знамо. Ми онако ваља да створимо предлог, како