Školski list

— 118 —

Септ. по н. кал. а први разред није се могао одмах отворити, јер није било коначно решено питање, да ли да се ова учитељска школа претвори у чисто мушки или чисто женски завод? Всл. СНЦ, Школски Савет имајући пред очима велику потребу на Србима учитељима у овим крајевима био је закључио, да се ова школа претвори у чисто мушки завод, али на молбу овдашње српске црквене општине, као и услед представака, које всл. Школском Савету поднесоше Епархијски школски одбор и наставнички збор ове учитељске школе, закључио је Школски Савет, као што је напред већ споменуто, да се ова школа преустроји у чисто женски завод, те је још у току ове шк. године први женски разред отворен. Отварање овог првог чисто женског разреда обављено је свечаним начином. Пошто је управа претходно обавила попис приправница, (10 православних Српкиња), дошао је овамо изасланик всл. СНЦ. Школског Савета, високоблагородни г. Никола Ћ ВукиКевиК, пр. главни школски реФерент, те је дне 22. Септембра (4. Окт.) у присуству наставничког збора и овдашњих најодличнијих чланова српске црквене општине уз красан и свечан говор прогласио у име всл. СНЦ. Школског Савета први чисто женски разред за отворен. Тиме је преустројство досадашњег обосполног завода у чисто женски завод добило свечану службену потврду. —• Том приликом увео је вбл. г. реФеренат и новог наставника г. Божидара Борђошкога такођер свечаним начином у нову службу његову. Питомаца било је свега у сва 4 разреда 56, и то 80 приправница и 26 приправника. Од приправница биле су 3 римокатоличке и једна израелитске вероисповеди. По разредима пак било их овако: I. раз. 10 женских; II. раз. 5 женских; 13 мушких; III. раз. 9 женских; 10 мушких; IV. раз. 6 женских; 3 мушка. По успеху свршило их: у I. раз. 3 с одликом, 5 с првим редом и 2 с поправком; у II. раз. 5 с одликом, 12 с првим редом и 1 с поправком; у III. раз. 6 с одликом, 12 с првим редом и 1 неи^питан. Четврти разред имао је 8/20. 9/21. и 10/22. јуна писмени испит из Педагогије, Српског језика и рачуна. Задаће су биле ове: 1. Из иедагошје: „Има ли дидактичких разлога, да се веронаука уврсти у предмете основне школе? Ако их има, шта је онда са дидактичког гледишта боље, да ли да веронауку предаје деци учитељ, који предаје и све остале предмете, или да веронауку предаје месни свештеник?"