Školski list
— 99 -
њима предаје не само знање, него да се јако утиче и на религијозно чувствовање младежи. Педељне школе само тада могу донети праве моралне користи, ако оне буду први нроповедници евангелија. Потребно је дакле, да оне тамо где нема цркве замену исту. То је особито важно за Америку, али ни за нас није излишно, јер се може практиковати у онаковии местима, које су као Филијале скопчане с другим местима, те се у њима не може увек да одржава богослужење. Евангелије је сила божија, која спасава свакога онога који верује. Проповедајмо га свима и свакоме,' а особито младежи и необразованима, који треба да долазе у недељне школе. У недељним школама треба у овом погледу да раде заједнички и свештеник и учитељ. У ову недељну школу треба да. долазе и одрасли људи, те да слушају реч божију; тиме би се спречио ружни обичај Срба, да недељом седе поред пића и карата, а добило би се много, јер разјашњавајући народу науку св. цркве учинили би, да би ју народ могао свесно љубити и бранити; звати се хришћанином у истини, а не само по имену. — Разуме се да се овде мора систематски радити, па разгледајмо у кратко и план тога рада. У овој врсти недељне школе на првом месту ваља да се предаје свештена историја старога и новога завета. У свези са овим могу се упознавати поједини догмати и морална садржина евангелске науке. Осим тога особито се у недељној школи има обраћати пажња на наставу у црквеном појању, јер је оно велики Фактор за одржавање религијозног чувствовања код свакога, напосе пак код необразованих. Дух наставе у недељним школама има бити дух хришћанског васпитања т. ј. у недељној школи има се изобразити савест и то начином, који би ју ка Христу привео ; који би ју учинио способном, да вазда можде сазнати и познати вољу божију, те према њој и живот удешавати. И код нас је велика потреба, да недељне школе, у правом смислу буду педељне школе, у којима би се ширио дух Христов. Нека се у недељној школи по преимућству обрати главна пажња на развијање душе, која је за вечност одређена; те да тако слаби изађу из те школе оснажени, да могу чврсто ићи путем добра и правде, а који им пут једино религија може показати.