Školski list

— 159

нике и В. Сл. Школ. Савету на одобрење поднесу, те према томе да не доносимо за сада никакву одлуку, него да причекам^« док више власти не сврше тај посао, а ми из овога збора да умолимо вишу власт, да те пословнике што пре сачини. Прима се. х 1лан Љубомир Котак предлаже да се не бирају више извештачи зб->ра, него да сваки члан може јавне извештаје писати како то уме и зна. Прима се. — Председник пита да ли да се записници читају у идућој седници среског учитељског збора и онда тек оверовљавају или би можда боље било да се овде изберу три члана и они да одмах после среског збора записник оверове и пошљу властима. Скупштина решава да се одмах изберу тројица за оверовљење записника, те се на предлог председника бирају Милош Бандић, Душан Мирковић и ђока Кнежевић. За тим се прешло на дневни ред. Председник позива члана Светозара Бајића, да прочита своју раслраву о школским књижницама, Расправа је с пажњом сасиушана. Говорник је расправу са досга труда и много историјских истраживања написао. Увод у расправу је врло опширан, те се надасмо да ће и говор о књижницама бити опширнији, али се говорник врло мало дотакао о важности књижница. Но у место тога поднео је он „Нацрте" за оснивање местних учитељских, среских и епархијских учитељских књижница. Збор због краткоће времена није хтео да се ти „Нацрти" у овој седници прочитају, него је то оставио да г. Бајић у идућем среском учитељском збору учини. После овога требао је један члан учитељског збора врањевачког држати једно практично предавање, но пошто се ни један члан није спремио та је тачка дневнога реда изостала. Код ове тачке изродила се велика дебата, јер је члан П. Иосић предложио избору, да се врањевачком збору даде укор, а наиме оном члану, који се примио да држи предавање. Но ту је запело, јер се ни један члан ниЈе хтео примити, те неки чланови среског збора тврђаху, да се укор не може ником издати, јер се није нико ни пријавио да држи предавање, а тек се не може нико приморати да чини иешто, што или није дужан чинити, или не доспева за то, или можда и није вичан таким стварима, (?! Ур.), — те је напозлетку решено да се у записник уведе жаљење на поступак врањевачког збора. — Затим је члан М. Косић прочитао своју расправу о „Наставној основи", коју срески збор са неким изменама прима. Члан Ст. Жупунски предлаже да се све расправе на б недеља пре збора отштампају и члановима разашиљу ради проучавања, па да тако сваки члан дође спреман на збор. Ово би добро било, али од куда трошка! — После овога нрочитао је члан Љубомир Лотић овоју опширну и врло лепо израђону расправу о школским књигама. У њој је изнео све мане појединих књига, које много сметају напредку школске наставе и отештавају рад и учитељу и ученицима. Извео је предлог како би се томе помоћи могло и то да се умоли В. Ш. Савет да изашље једну анкету од учитеља, који раде на основним школама, те непо-