Srpski sion

Год. х.

Број 10.

~~Ч~

НЕДЕЉНИ ЛИСТ ЗА ЦРКВЕНО-ПРОСВЕТНЕ И АВТОНОМНЕ ПОТРЕБЕ СРПСКЕ ПРАВОСЛАВНЕ ШИТРОПОДИЈЕ КАРЛОВАЧКЕ. СА БЛАГОСЛОВОМ СВЕТОГ СИНОДА. уредник: Протопрезвитер Јован ЈеремиЋ.

власник: Њ. Светост Српски Латријарх-Георгије.

У Ср. Карловцима у недељу 5. марта 1900.

„Браћа Хриетова" библијско-историј ска расправа — Панта С. Бикицки (Наставак). Док једгш тако узимај^ дотле други опет стављају ' све тежишге критерија на сродство ЈосиФа и Клеоие. Ти се онет ослањају на казивање Хегезипово, који, као што знамо, прича, да су Ј осиф и Клеоиа била два рођена брата. Њима је свеједно, да ла и жене њихове беху међу собом у сродству, но им је главно, да су Ј осиф и Клеопа били. Тако н. пр. вели 8сћед§: „Очеви беху браћа, а да ли су исто тако биле и матере сестре или да ли је жена Клеопова само као јетрва Матере Христове названа сестром њезином, нема никаква утецаја на наше питање. Сродство очева вредило Јв па првом месту и дозвољавало је да се обострана деца могу међусобно називаши браЛом."* Дакле овима је главно сродство њихових очева а онима матера. Они се ослањају на казивање Јеронимово а ови опет Хегезипово. По онима су то * в. ЕуапцеНат пасћ Маић. стр. 247.

била Христова браћа од тетке а по овима оиет од стрица. Па ко да им верује, ко би могао поћи за њима, те њихово тумачење усвојити?! И они су сами то увидели, те неки од њих опет, да тобож' оба та мишљења пекако изравнају, примише и усвојише сасвим неко треће, опет ново. Они тврде, да су то била Христова браћа и од стрица и од тетке. Наиме Ј осиф и Клеона, два брата, имађаху за жене две рођене сестре, две Марије. Брак међу зетовима у том смислу, да два брата узму себи за жене две сестре, није ништа чудновато, те не бегае забрањен ни законом Мојсијевим. ТТТ та више таки брак не беше у последње време у уском кругу Давидова племена никаква реткост. Месијино очекивање снајаше још тешње ноједине чланове тога племена, те и њихово таково узимање сигурно томе припадаше. Но да се вратимо разлозима, који су руководи ш римокатоличке и неке протестантске тумаче, да тако тумачење приме. Они су хтели тиме да избегну тобожњу противпост у казивању Јеванђелиста, те су зато нокушали, да докажу, е је Марија,