Srpski sion

С тр . 746.

„СРПСКИ СИОН".

Бр. 46.

под једним кровом ж пошљедица је дјелба: сина од оца, брата од брата. Чуј де, снашо свадљива, шта у св. Нисму пише о жени свадљивој и гњевљивој бољи је залогај суха хљеба с миром, него кућа, пуна поклане стоке са свађом, свадљивост је женина непрестано прокисивање, боље је сједјети у углу од крова, него са женом свадљивом у кући заједничкој, боље је живјети у земљи пустој него са женом свадљивом и гњевљивом". 20 Чуј, снашо, и упамти ријечи те! А сад још нешто. Има жена, и било их је, али не било их, јер чине грдило и безакоње, јер је „срамно и говорпти, шта оне тајно чине". 21 Помисли, снашо! Зар ће се „веселити муж женом младости своје" 22 кад се с посла врати кући, па жене не нађе. Тражи је и нађе је у рукама туђим, раскалашну, разиграну, веселу?Док се је муж мучио и радио за кућу, дотле жена одлази од куће, да кућу руши, да срамоти име и поштење мужа својега чије име носи. Заиста не ће више муж љубити таке жене, не ће јој се веселити више. Чуј де, снашо. шта за таке жене вели св. Писмо: „са жене блуднице спада човјек на комад хљеба и жена пуста лови драгоцјену душу, не ће бити без кривице ко је се год дотакне. Кућа је њезина пут паклени који води у клијети смртне". 23 Чујте и упамтите и те ријечи, и пустите „нека Господ плати ономе који чини зл^ према злоћи његовој", 24 а ви „живите у љубави, као што је Христос љубио нас, а блуд и свака нечистота да се и не спомиње међу вама, тако и срамотне и луде ријечи или шале, што се не пристоји". 25 Послушајте св. апостола Павла: жене! слушајте своје мужеве", 26 иа ми верујте, да ће и мужеви ваши радо послушати св. Писмо које им вели: „весели се женом младости своје, нека ти је као кошута мила и као срна љупка". 27 Веселиће ти се, снашо, муж твој и с носла ће својега полећети теби у дом свој и твој, заборавиће забаве и друштва изван куће, 20 Приче 17, 1. 19, 13. 21, 9. 19. 21 Ефес. 5, 12. 2 2 Приче 5, 18. 23 Приче 6, 26. 29. 7, 27. 2* II. Сам. 3, 39. 85 Ефес. 5, 3.—4. 26 ЕФес. 5, 22. Приче 5, 18. 19.

заборавиће крчме и вашаре. Радићете сложно, он у пољу, ти у кући, и биће вам труд благословен. Свијем ћете силама радити за обитељ вашу. Али гдје је обитељ? Муж и жена .још нијесу права обитељ. Обитељ или права породица састоЈИ од мужа, жене п дјсце.„ Ево нагаљедства од Господа: дјеца, пород је дар од њега" 28 Господ нека ти дарује дар тај а ти га прими, не одбијај га, јер је теби дика. Све се живо на земљи плоди, а „дрво које не рађа добра. рода сијече се п у огањ се се баца". 29 Све јалово на слабој је цијени, на тако ни жена не може бити иоштована нн од мужа својега, док не удовољи оној сврси, ради које је склопила пред Господом брачну везу с мужем својим, а та је сврха: обитељ, породица коју жена с мужем ствара и без које не може бити говора ни о народу, ни о домовини ни о држави. Чувај се гријеха, чувај се, да не би „устук нила, дјеце не родила". Бога св бој , не чини грдила и безакоња тог, јер ћеш пити себи суд, већ ти буди онака, каку те псалмопијевац описује, кад ти мужу говори : „жена је твоја као роцна лоза усред дома твојега, синови твоји као грана маслинова око стола твојега". 30 Буди жена, буди супруга вијерна, Бога се бој и бићеш мајка. Снаћи ће те опет нови посао, али и нова радост. Одхрањивати и одгајивати дјецу, коме је већа и преча дужност него мајци ? Одгајивати дјецу спада међу најтеже послове на овоме свијету, али је то и мио посао у породици гдје љубав влада. Ако у браку међу родитељима нема слоге и љубави, постаје узгој дјеце за њих тешком муком, а за дјецу несрећом, што највећма осјећа сама мати, којој је дијете прва брига на свијету. Живот је дјетета право огледало, у којем се јасно виде: најнутарнији живот и осјећање мајчино". Од матере учи дијете говорити и мислити и осјећати, матерински језик тешко се заборавља а и материну љубав и науку њезину памти човјек још у старе дане. Мајка се не заборавља ни онда, кад јој гроб обрасте ледина, и старац на болесничкој постељи тужи муку своју 28 Пс. 127, 8. 29 Мат. 3, 10. 30 Пс. 128, 13.