Srpski sion
ЗВАНИЧАН ЛИСТ ЗА ЦРКВЕНО-АВТОНОМНЦПОТРЕБЕ НЈЈЕРАРХИЈСКО-ЦРКВЕНЕ СТВАРИ СРПСКЕ ПРАВОСПЛВНЕ ШИТРОПОПИЈЕ КЛРЛОВАЧКЕ,
ВЛАСНИК Њ. Светост Српскк Патријар Георгије
УРЕДНИК Протојереј Димитрије Руварац
У Ср. Карловцима у суботу 31. маја 1903.
ЗВАНИЧНО. Рукоположени: Његово Високоиреосвештенство Г. Епискои Бачки Митрофан ШевиИ благоизволео је на замолницу Његове Светости Преузвишенога Господина Патријарха српскога Георгија дана 15. (28.) маја о. г. у манастиру Беочину јерођакона Викентија Себишановића из манастира Јаска рукоположити за презвитера-јеромонаха; а истога дана пак рукоположити свршеног богослова Илију Аћзмовића из Мирковада за ђакона, а по том дана 16. (29.) маја за презвитера, који је одређен за администратора парохије у Маркушици.
Годишњи Извештај који је поднео епарх. школ. одбор будимски, о подручним ерп. прав. народним школама, Школеком Савету. У будпмској епархији било је 1902. год. 8699 мушки и 8529 женски, свега 17228 срп. прав. душа. Деде од 3—6 год. бнло је 513 муш. и
527 жен., свега 1040. Од 6 —12 год. било је 790 муш. и 818 жен., свега 1608. Од деце, која су обвезана свакидашњу школу да ноходе било је опроштено због телесне и душевне мане 5 муш. н 7 жен., свега 12; због цохађања туђе школе 30 муш. и 21 жен., свега 51; због удаљености 9 муш. 22. жен., свега 31; због нохађања више школе 4 муш. и 4 жен., свега 8. Свега је било опроштено 48 муш. и 54 жен. Укупно 102 деце. Према томе требало је да је свакидашњу школу похађало 742 муш. и 764 жен., свега 1506 деце. Унисало се пак у свакидашњу школу у I. р. 252 муш. и 302 жен., свега 554; у П. р. 188 муш. и 174 жен., свега 362; у Ш. р. 155 муш. и 147 жен., свега 302; у 1У. р. 101 муш. и 92 жен., свега 193; у V. р. 22 муш. 28 жен., свега 50; у VI. 13 муш. и 6 жен., свега 19. Укупан број уписане деце износи 731 муш. и 749 жен., свега 1480. Из овога се види, да је похађање школе било, да се боље пожелити не може, јер од 100 за школу способне деце само 2 нису дошли у школу. И ако је у Барањској жупанији, где је велика већина срп. прав. школа, похађање школе у опште добро, јер просечни