Srpski tehnički list

БРОЈ 2.

| САСТАВЉАЊЕ ПРЕДРАЧУНА ЗА ГРАЂЕЊЕ ЖЕЛЕЗНИЦА

СТРАНА 89.

| _ укупно КОШТАЊЕ ПРЕНОСА 1105 НА

ДАЉИНА ХОРИЗОНАТНОМ Путу ПРЕНОСА ЗА ПЕСАК И | у = - АК И |ЗА ИЛОВАЧУ И| | бА Стану МЕТАРА И НЕ

3 воза; коња има само за два воза

100 0,15 0,19 0,21 150 | 0,17 0,20 0,23 200 | 0,18 0,22 0,25 250 | 0,20 0,24 0,27 900 0,21 0,26 0,29 850 | 0,28 0,28 0,32 400 _ | 0,25 0,80 0,84 450 | 0,26 0,32 0,36 500 | 0,28 0,84 0,89 550 0,30 0,36 0,41 600 0,32 0,89 0,48 700 | 0,85 0,43 0,48 800 0,89 0,48 | 0,58 900 0,43 0,52 0,58 100 | 0,47 0,57 0,64 0,51 0,62 0,69

1200 0,55 · 0,67 | 0,75 1300 0,59 0,72 _ | 0,81

! |

у При даљини преноса од 2125 та напрежу се коњи јако за време рада од Зуи, часова, што се може као максималан рад сматрати. Ако је дакле даљина преноса већа, онда се морају још 5 пари коња за трећи воз узети, односно се мора трећи вов касирати, тако да коњи чекају у усеку, док се воз не натовари. То је у таблици 1) узето у обзир. За воз од 20 кола, као што је овде узет, биће места само у широким (двоколосечним) усецима, а у уским (једноколосечним) усецима узеће се ретко кад више од 16 кола, а обично само 12 кола.

_ Образац коштања за 3 воза, од којих сваки има своје коње:

1. за песак и шљунак = 0,255 -- 0,0000000555 х (х + 5700) дин. 2. за идовачу и глину == 0,30 - 0,000000066 х (х + 5700) дин. 3. за стену = 0,88 + 0,000000075 х (х + 5700) дин. да нагнуте пруге треба између граница 5 = - 0,025 еј] место х (под а) ставити вредност х (14715

= 8560 5'), где је опета 5 = —_ разиер нагиба, Ова вред-

Е 1 а ност постаје минимум за 5 == сер при коме је на7, гибу успужање или силажење на висину од 1 = 190,4 та хоризонатнога пута.

да низбрдице на којима се натоварена кола са притергнутим кочницама сама усљед своје сопствене тежине крећу, итде коњи само празна кола уз брдо вуку, треба место х ставити х (— 465 + 890 5").

УКУПНО КОШТАЊЕ ПРЕНОСА 1" на ДАЉИНА ХОРИЗОНАТНОМ ПУТУ ПРЕНОСА = 5 ТЕ == 5 ЗА ПЕСАК МО |8А ШЛОВАЧУ И| ЈА СТЕНУ и ШЉУНАК глину МИ НАТЕРА А 1400 0,64 0,77 0,87 1500 0,69 0,88 0,93 1600 0,78 0,89 0,99 1700 0,78 0,94 1,05 1800 0,88 1,00 1,12 1900 0,88 1,06 1,18 2000 0,93 1,12 1595 2100 0,98 1,18 592 сваки воз има своје коње | 2200 1122 1,45 1,68 2300 128 | 1,51 171 2400 1599 1,58 1,79 2500 1,39 1,65 1,87 2600 1,45 1,72 1,95 2700 1551 1,80 2,08 2800 1,58 1,87 2,12 2900 1,64 1,95 2,20 3000 1,70 2,02 2,29

У1. Коштање преноса на привременим железницама, на којима машине вуку терет.

При преносу машинама на мала одстојања, који се начин при земљаним радовима често примењује — узимају се обично мале машине са малом брзином, а за одстојања преко 2000 или 3000 : показале су се веће машине као корисне.

А. Пренос са малим машинама и мањом брзином.

а) Коштање локомотиве и кола. — Тендер-машина са усправним казаном од 10 коњских снага и 0,75 т ширине колосека, које теглећа сила на хоризонтали износи 50000 Ка, у стању је да вуче 15 натоварених кола, која су под ТУ описана. Једна такова локомотива кошта 9750 динара.

Кола треба да се набаве за 2 воза, од којих свака са 10% резерве, 509, камате и одржавања на годину, и 50% смањивања вредности на годину, за 240 радних дана у години, коштају на радни дан 1,50 динар, дакле у свему 45,00 динара.

У свака кола могу да стану:

1. песка и шљунка = 1,2 ш" ископа.

9. иловаче и глине = 10 , -

3. стене О окна ~

Брзина локомотиве нека је у средњу руку г пу секунду = 120 т у минуту, која дакле одговара корисном путу од 72000 та на радни дан од 10 часова.

Пошто се у усеку празна кола једна по једна одкачивају и пошто машина свака поједина кола на одређено место товарења одвлачи (што је у усецима у стени од важности) и тако исто натоварена кола ради закачивања опета у воз прикупи, то се за овај рад мора рачунати за сваки воз увек по 4, дакле свега 8 минута задржавања на месту товарења. Осем тога нека, се (као што је обично случај) на целом путу налази само један колосек изузимајући усек, где се налазе два колосека,