Srpski tehnički list

12

Резултати ових Формула доста се слажу са резултатима Нагфпо-ове Формуле; само за велике брзине влакова не добијају се по њима тачни резултати. На Сб-Мидеп-ској жељезници чињени су опити са празним и са пуним влацима за угаљ ради

одредбе отпора кретања влакова за праву и хоризонталну пругу. При том је нађено за вредност отпорног коефицијента

1 Гћ Тћ 1

а — 1000 _ 0 _ 260

! празан угљани воз при брзини у = 8,811

у секунди пли У — 81,98 килом. на сат, при средњем бочном притиску ветра од 1,78 кгр. на 1 кв, Ми при средњем чеоном притиску ветра од 1,48 кгр. на 1 кв. м. а

ИЕ ла 500

ва натоварен угљени воз при брзини у — 8,8" у секунди

(или Џ— 29,88 килом на сат), при ередњем бочном притиску ветра од 1,98 кгр. на 1 кв. м, и средњем чеоном притиску ветра од 8,89 кгр. на кв, м. Писмена имају исто значење као и досад. Формуле: за кола ћу == 2,5 + 0,00021. УЗ у кгр. на 1 тону тежине у ЛОКОМОТ. у == 5 + 0,00021. уз 7 " »" " у ;

које је бек] извео из опита чињених на баварској жељезници, дају довољно тачне резултате до У — 20— 80 килом на сат. За веће брзине ове Формуле дају несразмерно велике вредности за отпор кретања влака и с тога се не могу употребити за брзине неће од У — 20 — 80 килом. на сат.

Кад скупимо резултате, које дају Формуле од Сјатка-а, са Француске петочне жељезнице, и са баварске жељезнице, онда добијамо ову таблицу:

у == 2д)т у сек. За У — 7172 килом. на сат Слатк

источна Франц. жељез. баварска, жељез.

ЈЕ 5: | (% — 90 + 25 — 115 тони теж. влака са | др, —9,5+ ја = 18 оу 4 бо љ— 86 + 0,00021. Уз ПИ = тендером | _ бо = 128 5088 = 55 у == |ђт или У — 5() квилом 55" 6,3 98,75

(); == 125 + 25 = 150 тони

у == ушпили У == 295 килом.

ф = 150 + 25 = 115 тони.

где је (); тежина влака у тон. без машине

Ту отпор влака у кгр. на 1 тону тежине за праву и хоризонталну пругу

А чеона површина влака у кв. м., која је при овим опитима износила 0 кв. м.

у и Ми ћемо рачунати по Формули од Сјатк-а ду = 2,5 + 70 као најпростијој а која опет даје до:

вољно тачне резултате.