Srpski tehnički list

сано куда је инжењер обележио трасу, и по чијој је жељи или под чијим утицајем израђен рђав пут онуда, кула је проведен,

У опште пут се изводи рђаво и ако се могао извести добрс. Кошта много више, одржавање му је теже и схупље или краће речено има небројено мана, које су се могле избећи, да је само било смелости да се сузбију неоправдани прохтеви појединаца, али тада би се морали тим партијским чињеницама замерити, а они су тако потребни те за изборе општинске, те среских, те окружних те народних посланика. о

„Ако се дакле хоће, да један пут буде добар, онда се мора дати могућности инжењеру, да без пчијег утицаја по својем најбољем знању и умењу одреди прво генералну а по том и детаљну трасу. Инжењер мора.

имати прву и последњу реч у томе питању. Да се изразимо јасно, ниједан пут не треба категорисати пре но што инжењери утврде генералну, па можда чак и детаљну трасу. Ова одредба треба да уђе и у први закон о путовима.

Све утицаје: партијских чињеница, народпих посланика, окружних и среских олдборника и посланика треба најенергичније сузбити, јер ти утицаји доносе неоцениме и недогледне штете, а тако и мора бити, кад се нестручни и неспремни људи мешају у стручна питања и решавају их. Најзад... сваком своје и сваки на своје место, иначе никада нећемо поћи напред, увек ћемо рамати и само животарити.

с—а,

Српсне државне железнице крајем 1905.

Из статистичког прегледа саобраћајних резултата српских државних железница у 1905 години, који објављује дирекција срп. држ. железница вадимо даље излежене веома интересне податке.

У Србији има 540,8 килом. пруге нормалног и

53,4 Е У уског колосека,

Свега 594,2 километ. пруге у саобраћају.

Стварно уложени капитал око грађења свих пруга нормалног колосека износи . 106 998 614,62 д.

Издаци за возни материјал и ин-

П. За пругу Ћуприја-Сење 21,6 км. утрошено је за грађење до краја 1905 1499 447,31 332 394,62

за возна срества .

Свега Дин. 1821841,93

Укупно динара 129 252 120,51

Ако упоредимо приходе за године 1904 и 1905 налазимо да су исти за 1905 нешто мањи. ~

вентар 19 041 091,63 д. Свега динара. - 126.030.700:25 д: 254 . године примања издавања _ чист приход 5 = Стварно уложени капитал за подизање пруга у-| „| 1905 | 8312881д. 4354 051д. 3958 830 д. Па Е | 5 52.38 то 2 | 1904 |8466520д. 3834937 д. 4631583 |,520 Т. За пругу Младеновац-Аранђеловац З15км. | = Ми Зе 2)

ј ђ ја 1905 1103 756.23 | > |1905 би-| | ВН И УЛ вео "до је—| 153 639 | 519 114 |— 672 753 | инвентар и возни материјал . 286 816,11

Упоређењем издатака налазимо да је утрошоно“ Свега Дин. 1390 572,34 У 1904 1905 „разлика у 1905 Општа управа и разни трошкови 467.164 дин. 443.554 дин. |“ 23.610 дин. Саобраћај и комерцијална служба ВОЗ ОВ, 855.877 “ + 50.107, Надзор и одржавање пруге 9902 24675. 1.428.484. ,„ + 438.263. 5, Служба вуче и радионице 1.571: 780 БУРНЕ О 84 5,5 |-Е- 54354 74

Кад се узме овогодишњи (1905) чист приход у

3.958.830 дин. онда се налази да се после двадесет

годишње експлоатације наших железница капитал у

129.252.120,52 динара једва капиталише са 39, —

Из даљих података виде се ови саобраћајни резултати.