Srpski tehnički list
БРОЈ 34. и 35. У Београду Недеља 30. Августа 1909 год. ГОД. ХХ
СРПОНИ
ТЕХНИЧНИ ЛИСТ
ОРГАН УДРУЖЕЊА СРПСКИХ ИНЖЕЊЕРА И АРХИТЕКТА
САДРЖАЈ: Закон о јавним сувоземним путовима —а — (278). — Пројекат закона о сувоземним јавним путовима. (275). Са геолошке екскурзије техничара од Ал. Ж, Јотића. (278). — _ Оснивање (фундирање) помоћу испирања водом, НАМ С. (219), — О уклањању и уништавању кућевног и уличног ђубрета, од Ог Клеменса Дера (280)Корист од водених путова као транспортних средстава (284). — Истраживање брзе и тачне методе за испитивање портланд цемента. (285). — Белешке: Једно ново вештачко дрво. (287).— Позориште у Штутгарту 288,Вести: (288). — Стечаји 288.—
Закон о јавним сувоземним „Министарство Грађевина увиђајући и опутовима сећајући на првом месту хитност и потребу
доношења новог закона о сувоземним јавним
5 | ; 5 путовима, пожурило је у овој прилици са и360 зен о Урота објављен је У | зрадом новога пројекта, — што заслужује ДЕН Нис ијојекат зенрна 0 јаннимовуво сваку похвалу. Пројекат закона већ је био
у | 3: Г - . ВМИ о овна Појаву овога заноцнвф пред Државним Саветом, који га је проучио, пројекта ми смо искрено поздравили, јер смо | .
и како сазнајемо, усвојио са незнатним одавно заступали мишљење да без новог = Рао изменама. доброг закона у Србији је немогуће доћи до до брих и према прописима савремене технике Ми на другом месту почињемо доносити израђених путова. "овај нови пројекат Закона, у намери да уПочетком прошле године С.Т. Лист до- Познамо са њим колеге у Београду и унунео је два мишљења о новом законском про- трашњости и подстакнемо их, да на основу јекту — прво од стране наше редакције, дру- стеченог искуства у грађењу и одржавању го од једног нашег сталног сарадника. Као Путова ставе своје примедбе на поједине однајглавнија добра страна новога пројекта ис- Редбе Закона, а евентуално изнесу нове предтакнуто је укидање кулука за израду већег логе, који овим пројектом нису обухваћенидела путова у земљи. Пројекат у целини о- На овоме пак месту ми ћемо истаћи глав. цењен је као један велики корак у напред, није измене којима се нов Пројекат Закона али су изнете мане и недостаци појединих | одликује од раније израђеног. ој; одредаба у намери да се дође до У чл. 2, изведено је категорисање зеМУНИ Ним КО МУНИ ер анона маљских путова, од кога зависи и трасоваСудбина коју је овај законски пројекат | ње, грађење и одржавање путова. Добро је Па Не Ма еу 1 МИТАИо учињено што је задржана категорија државМНОМ - оправдане | закон је прошао них путова из постојећег Закона и то прокроз Државни Савет и у прошлој сесији изнет ширена и на путове који непосредно спајају на решавање пред Народну Скупштину. Ма : окружне вароши међу собом као и на војно да је у Савету и скупштинском одбору пре- : · стратегијске путове. Државни путови биће трпео извесне измене ипак је при специјал | општи — својина целе земље ; они ће сеи
ној дебати члан по члан упућиван одбору градити и одржавати О трошку целе земље
на поновно рејиговање, тако да је на крају чиме ће и сиромашнијим окрузима, нарочито од Закона остало врло мало неизмењених пограничним, бити лакше да дођу до добрих
чланова те се — сасвим правилно — нашло | и удобних путова.
да је боље скинути цео закон са дневног ре-
да и изнети га на решење тек пошто се пре: Тако исто налазимо да је оправдана и
ади и допуни. нова одредба да се за државне путове мог р И р Р У у