Srpski tehnički list
— 168 —
= 22. ИПВИИАИ = 1.8 тоне
2. (110 -- 95) + 76
Пошто је овим доказано, да се осовина А; само окреће односно радиално поставља у кривини; то при кретању ових локомотива у оба правца венац унутрашњег тачка треће везане осовине тангенционално додирује унутрашњу шину, али је не потискује, јер кад би је потискивао онда локомотива не би ишла са трећом везаном осовином радиално, већ у „Еск или Зргеззрапо-у.
Из једначине :
или 4 > 4
сло 2.
во = а + (6 — До): одређен је положај осовине А; у кривини о = 75м: т. ј. остојање венца спољњег точка од спољне ши-
не = Да (Види сл. 2.)
8 |Е | 54 па ду == Ја — 6 == - Е- — с где је с = пошетањ венца бандажа (Зриткгап2-
зрјеђ) + проширење колосека или=10 –- 20= 30 м. м.
На сличан начин добијају се доле изложени резултати и за остале осовине А, А, В, гле је д померање спољњег венца бандажа од спољне шине, О померање средине од средине колосека о; с померање унут. венца бандажа од унутрашње шине. (види слику 2.)
За ход машине напред, слика 3.
2 __ 2 За осовину А, је: Д"== "ен 0
иза с (а2 ЊЕ а,) МА Б до
= = | — а | —в 20
22 Ра =
је
За осовину А; је: Да == О Га = — == 15 да == — 6 = — 30 ИН 2 ПН а ВО де 58
20
За ход машине натрашке, слика. 2.
За осовину А, је АД == 0; О, = — <= — 15 д, == — с = — 80 1 а: — а За осовину А, Јер == 10 = 0 а а фи = _" (а - а) бр — Бр јан је | за осовину А;. је: а: а с а == == 28: Па == — = — 13; а 20 | 2:06 2 а: ба === | 6, —= = = 92 ' 20 ) б (га =>) За осовину В. је: Дђ = — де == — 87.
Из ових се резултата, као и из графичне преставе, по Воу-овој методи види, да у опште није потребно дати пошетањ осовини А; А;, како то г. Гребенаровић предлаже, јер код осовина А, А,и А, нигде с није ~, већ свуда -—, т. ј. унутрашњи венац бандажа не прелази унутрашњу шину, односно с нигде није веће од З0м, м.
Погрешна је претпоставка са које јег. Гребенаровић пошао за израчунавање дужине руде од покретне осовине (ПесћзеНапсе), па према томе нетачна је формула за ову и резултат, који је раван = 13944 м. м.
Дужина руде ра треба да је за радијално постављање осовина В и А; у кривини: за ход машине натрашке т, ј. за повољнији случај, а за предпоставку да спољни венац бандажа додирује спољну шину у кривини, (слика 2:)
: а: па 2 == 20 ОЕЗ = от3 + т Е== ОМЗ + МЕ пошто је. С - 2 ОМ' = РОН === — 0, ТЕ == =2# — ам —_ = а а == -2 о+ 5 о р 0