Srpski tehnički list

БРОЈ" 25

У Београду Недеља 20 Јуна 1910. г.

ГОД. ХХ

СРПОНИ

ТЕХНИЧНИ ЛИСТ

ОРГАН УДРУЖЕЊА СРПСКИХ ИНЖЕЊЕРА И АРХИТЕКТА

ту САДРЖАЈ: Статистички преглед саобраћајних резултата С. Д. Желез. у год. 1908. од 6, стр. 197 —Хеншел—'олдшмитове локомотиве Ле 363 — 375 свршетак од Милана Гребенаровића дипл. машин, инж. стр. 199 — Писмо Уредниш тву; Око једног зла; од Вл. М. Поповића архит. стр. 201. — Извештај Надзорног Одбора о прегледу друштвене благајне за 1909/10 год. стр. 292. — Париске подземне железнице од Ј. наставак стр. 202 —- Књижевност стр. 208. — Вести стр 208 — Благајникова пошта стр. 204,

Статистички преглед саобраћајних резултата Срп. Држ. Жепезница у 1908. год.

Железничка Дирекција наштампала је у мају месецу ове године своју редовну статистику за 1908. год. Појава ових важних података очекивала се још у почетку 1909. год. међутим, она је закаснила као што ће закаснити и појава статистике за 1909. год. У Дирекцији Српских Државних Железница, у устенови која је доста гломазна и тешка и која је рано почела да стари, већина послова су у задоцнењу. —

Из ових података статистичких за 1908. год. вадимо ове цифре.

На крају 1908. год. било је у централној и ексекутивној служби (у сразмери као 6:94) 3287 лица, овако распоређених: чиновника сталних и привремених 172, званичника сталних и привремених: 343, служитеља сталних и привремених: 713 и помоћног особља 2059. Према томе на један километар пруге оба колосека долази 4,74 лица

1. Пруге нормалног колосека.

]. Укупна дужина пруга нормалнога колосека износи Км 540,8, Станица имало је на крају 1908. год. 65 а постаја 16, — локомотива 78, путничких вагона 136, за пртљаг 35, за пошту 22, за робу, покривених: 1255, отворених 721, специјалних теретних: 389. Свега вагона 2558. Према томе на један км. пруге дошло је 0,14

локомотива, а 473 вагона. На крају 1908. год. укупна вредност грађевина, вознога материјала и инвентара износила је динара 130 477 076, т. ј. од једнога километра нормалне пруге од прилике: 243 000 дин.

За амортизовање овога капитала са 5% потребно је 6500 000 дин

У 1908. години пропутовало је 1105 835 путника (са војницима); они су прешли 73 830 330 путничких километара. Према томе је сваки путник пропутовао 66,7 км. Од ових путника добивено је: 3891 610,80 дин. И тако је сваки путник платио: 3,49дин иросечно или по км. 5,23 дин,

У 1908. год. пренето је сваковрсне робе (пртљаг, пси, брзовозна и споровозна роба

| животиње, државне кредитиране и режи по-

шиљке): 1180 34489 :она (од 1000 кгр.). Ова је роба прешла 127 105 067 тонских километара.— Према томе свака је тона прешла просечно 107,7 км. — Од ове робе било је прихода дин. 6069 213,81 т. ј, било је прихода по тони и километру: 4,77 дин. —

Од споредних такса било је: 202 308,58 дин, а од унутрашње телеграфске радње: 5 124,69 дин.

Целокупни приход у 1908, години био је 10404 664,65 дин. Просечно бруто приход по тони и километру био је од приватних пошиљака: 5,88 дин. — Укупан дневни приход по километру био је: 52 дин.—

Враћено је возаринских такса 247 303,1! дин. —

П,

У 1908. год. Железничка Дирекција из-