Srpski tehnički list

— 78 —

а) Извршена је колаудација разбијања стена на путу Куршумлија-Мерчез Блажево, код Селове, Пачарађе и Магова, и исплаћено је предузимачу Кости Даниловићу, на име ресто зараде из држав. буџета 2.972,13 динара.

6) Извршена је колаудација саграђена три пропуста, на путу Куршумлија-Мерчез Блажево, које је пројектовао и водио надзор г. Ник. Ристић инжињер. — Грађење је извршио Коста Даниловић предузимач, и исплаћено му је по окончаном рачуну 817,86 дин. из окруж. буџета.

в) Извршена је суперколаудација саграђеног полуст. моста на Бањској реци, и колаудовање накнадно саграђених кегли на истом мосту, и зарада као рест исплаћена предуз. Нед. Јовановићу 558,80 дин. из држав. буџета:

А) путови

У 1911 г. извршено је трасирање и израда ових путова.

а) Детаљно је обележена на терену траса пута. „М. Плана — Д. и Г. Топоница — Д и Г. Блаш-

тица — Крушевица — уз Арбанашку реку“. до |

везе са путом Белољин — Товрљане — Ж. Поток, у дуж. 22 к. метра. — Оваје траса у пр. години просечена и насута у неколико. — Трасирањг и надзор за израду ов. пута извршио је г. Лаз С Живковић в. инж. — Објекти се имају накнадно саградити, пошто се претходно израде пројекти, услед чега је овај пут остао неупотребљив за колски саобраћај

6) Извршено је детаљно обележавање трасе лута: „Тулари— Суви До — Стубал-Блаце“, и овај је пут просечен и у неколико насут, но објекти нису потпуно саграђени, те је за колски саобраћај неупотребљив. — Трасирање и вуђење надзора за израду водио је и вршио г. Лаз. С. Живковић в. инжињер. Дужина ов. пута износи 10 к. метара.

в) Извршено је трасирање пута „Саставци Добри До — Сикирички крш“, до везена граници окр. врањског, а тако исто извршено је просецање и у неколико је овај пут насут. За саобраћај није исправан, јер није извршено разбијање стена, и 06јекти нису саграђени.

г.) Тако исто извршено је трасирање и просецање дела пута од Доброг Дола уз Свињишку реку, преко Црвенике до Сикираче, где се везује са путем Драшици — Брајшор — Сикирача.

Трасирање и надзор за израду оба ова пута вршио је.и водио г. Ник. Ристић инж.

д) Довршено је трасирање и израда дела пута Злата — Ж. Поток, до везе са путем на граници окр. врањског који води за Лебане.

Трасирање и надзор извршио је г. Никола Ристић окр. инжењер.

ђ.) На свима јавним путовима у ов. округу вршене су повремене оправке и насипање шљунком — кулуком, те је саобраћај преко целе године одржаван у исправном стању.

При крају године а према одредбама новог закона о јавним путовима и наређењу Г. Министра Грађевина, народном снагом — кулуком — довучене су и депоноване резервне гомиле шљунка за пролетњу оправку у 1912 год,

Вредно јо овом :приликом изнети, да је у 1911. год. у овом округу извршен један замашан и за овај округ веома важан, технички посао, а тај је: детаљно снимање и обележавање дела трасе Јадранске железнице, од везе државне железнице Ниш — Врање код Кочана — Прокупља — Куршумлије, долином реке Топлице, и уз реку Косаоницу до Мрдара на граници Српско-Турској. —

Овај је посао узео у рад и извршио на терену са својим техн. персоналомј г. Јероним Павловић -— Табурно — руски инжењер и предузимач. —

Желети би било, да се овај са техничког, културног, економског и војно — државног гледишта веома важан и потребан део Јадранске железнице што пре у део приведе и сагради.

(О, овоме важном и по народ ов. округа, веома потребног и корисног грађења дела Јадранске железнице, кроз округ топлички, требало би да најозбиљније воде рачуна, и најенергичније настану будући народни представници посланици — ов. округа, да се неминовно и што пре изврши грађење ове пруге, чиме би неоспорно стекли признање и. вечиту захвалност народа ов. округа ако би наравно својим заузимањем у овоме успели.

Б) Објекти.

а) Извршена је оправка дрв. моста преко р. Топлице, на путу Куршумлија — Мердаре. Услед велике воде у пр. год. разваљен је леви обални дрв. стуб ов. моста, те се морао додати још 1 отвор због проширења речног корита.

Пројект, предрачун и вођење надзора за овај посао вршио је г. Ник. Ристић инж.

Посао је извршеен у 1911 год. колаудован, и зарада исплаћена предузимачу Аранђелу Миленковићу од 1986,20 динара из окр. приреза.

6.) Саграђен је камени мост полукружни на свод, преко потока код Галине бране на путу Прокупље — Куршумлија од 6 м. распона. — Темељи и стубови до свода, израђени су од ломљ. камена пешчара у роман цемент малтеру. — Свод и ограда израђени су од тесаника, чврстог Барловског пешчара у портланд цемент малтеру.

Пројект, предрачуч и вођење надзора извршио. је г. Ник. Ристић инжењер. Овај посао извршен је у овој години и колаудован.

— свршиће се —