Student
ПЛЕНУМ ЗЕМАЉСКОГ ВЕЂА НАРОДНЕ ОМЛАДИНЕ СРБИЈЕ Омладина ће у овој години посветити нарочиту пажњу унапређењу пољопривреде и задругарства
У суботу 10 овог месеца одржан је VII пленум Земаљског eeha Народне омладине Пленуму су присуствовали: делегати среских и градских одбора Народне омладине из целе Cpšiuje, Милијан Неоричић, претседник Централног eeha Народне омладине Југославије, Радисав министар пољопривреде Народне републике Србије и Љубинка Милосављевић, члан Извршног одбора Народног фронта Србије . Од стране Универзитетског одбора Народне студентске омладине Пленуму је присуствовао друг Фазлија Пирић-
Састанак је отворио Свешслав Поповић, секзрстар Земаљсмог већа, а затим jie Раденко Бр)оћић, претседии-к Земаљског сећа Нарсцдне омладине Србије поднео реферат о задацима омладине Ср&ије у в-ези са Други-м lootHirpeooM Народаог ф-ронта Ср_ бије. У obickm рефер-ату Радвимо Броћић jie наглаоио вели/ке успехе, Kojie јге омладин-а Орбије постигла у прошлlo(ј годи-ни. Нарнзчито велики доприжос дала je омладииа Србије у изнршењу проивводииис зашатака у нашим фабрииlкамlа и предузећима. у прошлој подини је око 4.5000 омладинаца проглашегао за удариике. Двсетине хиљада смладинаца у_ кључило се -ирошле годиие у приврешЈу. Наролна омл-адиlНа Србије послала је и велими број -омладинаца на стручне курсеве, на којима се оии спремају за добре и ква.тифи!Кlснанlе радрике. Сеоска омладана постигла ,ie у про-шлој г-одиоти таиоо-ђе зиачајие р-еаултате. На великим омлад'Иlнским рајдним акцијама сеоска о-младана је стекла искуства за даљи рад. Добар део сеоске омлади-не укључко се после радних акција у нашу иидустриуу. Ист.о тако велики допри. нос у ивградњи земље дала је оеоска омладина у извршазању планова Ндродног фронта. Но и поред великих успеха било ,е и доста недостатака и пропуста, »ај|и ое морају отклон-ити да би сви задаци, који се данас постаlВ-љај|у гпреи Србије били .усгаешно идаршен-и. У даљем излагању Раденко Броћић се осврнуо на задатке који очекују оиладину Србије у овој години. Он је нагласио да је један од најважнијих задатака оеоске омладине да ради на развијању и унапређењу задругарства на селу. Ту омладинске срганизације могу да пруже ве. лику помоћ Народном фронту. Омладина треба да ради на организовању разних задруж , Н|И-х радионица, на унапређењу пољопривреде и примењивању разних агротехничких мера у обради земље итд. У вези с овим за_ датком при Земаљском већу формираће се одељење за задругарство, које ће организацијама на терену пружати помоћ и сlртгlнизовати размену искустава. Омладина Србије прихватила је позив Народног фронта да учествуЈе у изградњи задружних домова. Припремајући се за извршење овог великог радног задатка омладина СрбиЈе
формирала је досад могобројне радие јединице у кодима је обухваћена готово сва омладина коЈа се налази у организациЈи. Ммоге оиладипске радне јединице већ су отпочеле са припремним радовима. Тако су се досад истажле омладинске оргакизације срезова Рамског, Морааског, Жутгсксг итд. Поред учешћа у овој великој радној акци|Јlи омладина СрбиЈе даће и на великим савезним и републиканским акцијама 64.500 амладинаца в омладинки. Завршавајући св-oj реферат, Раденко Броћић је истакао да у овом тромесечју омладину СрбиЈе очекује велики број задатака. Због тога трсба отклокити све досадашње пропусте и недо. статке. Поред тога омладинске организације греба да посвете и већу пажњу учеиицима у привреди и да у школама поводу одлучну борбу за бољи успех у учењу како би у потпуности изсршиле све задатке које Је пргд њих поставио Други конi рес Народног фронта Срби Је. После р-еферата Раденка Бр-о-ћића узео је у реч мишlистар пољоп-Р'ИlР'реде вотаае На(родне Ретт-ублике Србеде Радисав Не|Д|ељковlић, кој-и ,ј-е псиор-иlо о улози сеоске смладине у раду на ундаређетву пољопр-иврете. Коlм , г)Н|дант Глвоиог штаба омладиlн-ских радних бригата на ■пр'у|зи Кучев« Б-родпца, Ббра Димlиђ и!Стап<ао је да је омладииа од 4 апр-ила д« данас умеото 2.300 ki б-ика земље, ко л!ик,о је билп предвкђено, kckioпала на траси пруге 6.700 мубика. У на)ставку рсша пленума, члан Семретаријата Земаљског већа Добри-ца Ћосић поднео је реферат: Задаци адеј|кlo-полнтиlчкоlг и ку лтурlНlо - проов-етгног рада у На-р-орноу о-млааиии. У почетку свога рефарата Ћосић је подвукао да Је Петогодишњи план открио велике могућности у васпитавању омлад/ине. Борећи се з|а остварење социЈапизма у нашој земљи о. младина Је своЈ лик повим особинама. Те особине су нови патриотизам коЈи се изражава у безграничноЈ љубави пре. ма држави, њеној незг висности,
слободи и напрегку и но® однос према раду. Ове то сведочи о огромној попитичкој свесги наше омладиве. Међутим, у прошлој годјиии било је недостатака у идејно.поли т ичком раду међу омладином. Рад на идеолошкополитичком васпитању омладине изостајао је за општим развитком омладннске организације. Оонову ншеолсшко.политичког рада чланова Народне омладине треба да чини маркоистичко-лењинистичка наука. У ту сврху потребио Је да сваки члан користи теоретске радове наших државних руксводилаца маршала Тита, Кардеља, Ђиласа, и др. Добар рад дебатних клубова 6и ту улогу најбоље одиграо као и индивидуални рад на теоретском уздизању. Дужност је оиладинских организација да код свој|их чланова развијају љубав према нашоЈ књижевности, музици, уопште, према нашој културној прсшлости. Да развијају особине као што су здрава критика и самсlкритика, искреност, патрlИОтизам и друге врлине.
Студенти архитектуре пројекту плановe за здружене домове
На иницијативу актива Народне студентске омладине архитектокског отсека и професора Лека и Дерока, студенти Tpelie и четврте године узели су обавезу за израду пројеката задружних домова. Г рупа четврте године, која броји тридесетпет студената, учествује с то по сто у извршењу овог задаткаУ раду на изградњи пројеката за задружне домове, студенти не заборавл>ају да је у неким народним републикама eeh тгочела изградња. Зато су израду својих npojeката везали за рок 20 април . Студенти раде пројекте основних типова, наших задружних домова, који предвиђају магаиине за алат, ортаве за намирлице, прсдавнице, једну салу за културно-просветне потребе итд. Те просторије служиће економским и културним потребама села, његовом дал>ем развијању и јачању. Пројектантски завод Србије узимаке и користике npoјекте које раде студенти архитектуре. Овакав став показује нови однос наших руководстава према студемтима, однос који се одржава у омогућавању студентима да још за време студирања учествују свој-им стручним знањем у изградњи земље.
Пројекат друга Слсбодана Ком адине, ст. арх. треће године
БРИГАДИРИ ПРЕД ПРОБЛЕМОМ УЧЕЊА
Однос према учењу је за нас мерило родољуба
У читавој досадашљој агитацији ок.o формираља, организоваља и учвршћивања радних бригада, агитација је примила једностран карактер управл.еп на мобилизацију за радне акције, на упис у радне бригаде. И овога пута поновила се стара грешва неких наших организација, видљива нарочито онда вада се на плану општих, сваводневних задатака појави један нови, актуелнији, грешка воја се испољила у необједпњавању задатака, у вонцентрисаљу и управљаљу делатности наших организација на из. вршење тог новог задатка. Упис у бригаде одвратио је пажњу организације од основног задатка Народне студентске омладине-учења, Учењу иашем првом посебно студентском за. датку обраћено је у последње време мало пажње, оно вао да је отишло у други план, није више важно. Кроз агитацију се није осетила узајамна органсва повезаност ова два задатка; изградње земље и учења, произидажење једног из другог, њихова међусобна условљеиост. То је проблем воме треб-а приступити озбиљно, тим пре што су се већ појавиле извесне нездраве појаве, воје су свакаво последица иеразумевања и несхватања баш тог односа; обнове земље и учења, произишлог из површног и немарног става неких на. ших организалднја према овом питању. Карактернстичан је случај на Природно-математнчком факултету где су извесни студенти сасвим самовољио поправљалш ст|)учие листе, бришући из њих поједине предмете на које су
ce раинје обавезали! Треба такви« студентима указатн да је њихов схав непракилан. Ствар је органпзацијв Народне стурдентсве омладине Прирон дно-математичвог факултета да остану при датим обакезама, да им пружн пемоћ да дате обавезе испуне. „Треба извући поуке из прошле го* дине, к.ада су организације Народнц омладине изгубиле из вида свој најч главнији задатак учење и да на том питању јачају и развијају органнзацију Народне омладине. Ради тога групе и актнви Народне омладинв треба редовно да третирају питањв учења иа својнм састанцима и да бољом организацијом рада нађу времена за учење.” (Из закључака Ш црадске конференције Народне омладине Београда). Трећа градска конференција Народне омладине Београда, у својим одлувама, јасно је одредила задатке и Народне студентсве омладине. Спро. вођење у живот ових одлува. њихово разрађивање на акгивима и групама, усмеравање, каналисање, одвијање читавог рада у смислу тих одлува, умно. гоме ће допрннети уклањању замрлости, неактивности, која је на питању тог нашег основпог задатка обузела неке наше организацијв. У том смисду нашим организаци)]ама ће умногомс помећи тромесечни планови. Свакодневном контролом остварења тромесечних планова, брзим реаговањем на пропусте воји ометају њихову реализацију, наше организацпје ће омогућпти студентима да иајпећи део свог времена посгете уче. њу, да ниједан тренутак времена не буде непотребно изгубљен. Хнљаде заостал;их испита доводе у питање част нагаих прослављених, виme пута ударпих бригада. Наши бригадири треба да прпђу учењу као што су прилазили кубицима, са истим одушевљењем, одговорношћу и свешћу о величпни задатва који обављају, вористећи притом све форме стручног рада семикаре, коисултације итд. који ће им помоћи прн савлађивању градипа. Али одређивање и спровођење агитацњје на пнтању учења није и ие молсе бити само ствар стручних одбора и брпгадних руководстава- Свест о велпчини овог задатка треба да прожме сва*лг брпгадира. Само тада ће Народна студентска омггдчна показати своју повезаност, у решавању општеиароднпх з-адатака, са сељачком омладином која је у ггрвој скени отпочела радове на миогобројпнч радплпштима у иашој земљи имајући за собом окончан и довршен свој основпи задатак: обављену планску сетву; са радничвом омладином која полазећи на радне акције оставља за тренутак своје радионице и фабрике, са пребаченим нормама и планом. Пптање испуњења обавеза је ствар Плаиа, пнтање напрства наше земље. Неиспуњење обавеза од стране студената не указује на њих као на лоше студенте већ баца светло и на њихов однос према својој организацији, и на њихов патриотизам у садашњевс т епухву, јер они који не испуне своје обавезе у учењу доводе у питање своје учешће на радним акцијама. М. В.
ЦЕНА2ДИН. И CMPf ФАШИЗМУ -СЛОБОДА НАРОДУЈ ОРГАН НАРОДНЕ СТУ ДЕНТСКЕ ОМЛА ДИКЕ шЏЈиИИИМшГЉШЖшЈш MSS 6i r:r i,r пш :::т %/ФИчЧ******* БЕОГРАД, 14 АПРИЛ 1948
ОСНОВУ ИДЕОЛОШКО-ПОЛИ. ТИЧКОГ РАДА ЧЛАНОВА НАГОДНЕ ОМЛАДИНЕ ТРЕБА ДА ЧИНИ МАРКСИСТИЧКО - ЛЕЊИНИСТИЧКА НАУКА