Šumadiska divizija I poziva : 1915 III
В. — Од Скадра до Драча
Скица 26
Оправка путева и израда прелаза. — Кад се увидело да од укрцавања у Медови нема ништа, пошло се и даље путем мука и невоља. Морало се ићи до Драча па можда и даље, али преко беспутног, подводног и баровитог земљишта и преко река без прелаза. Стога се морало приступити оправци путева и изради прелаза. Бригу око овога примила је на себе Британска јадранска мисија (Ваш5ћ Адпанс Мизоп) под руководством потпуковника Макдоналда. Као свога делегата Врховна команда је одредила инжињерско-техничког потпуковника Милана Н. Николића, референта инжињерије Одбране Београда, коме је ставила на расположење и потребну радну снагу.“
На делу пута од Скадра до Љеша није било потребе за какав озбиљнији рад. Па ипак је Врховна команда 26 децембра (ИБр. 6941) наредила делегату да извиди: да ли се може подићи „један мост преко Дрима код села Кукли или Барбалуши за прелазак пешадије и товарних коња, ако би било грађе и у ком времену>“ На ово је делегат 28 децембра одговорио: да се мост може подићи код села Кукла, пошто дрва има од Љеша до села „Грамша, али даље ка Скадру нема“, да би могао бити готов за 3 до 4 дана и да грађа не би коштала више од 30—40 наполеона. Додао јеи то, да има и три добра чамца који би се могли употребити за израду моста и да сопственик тражи 45 наполеона закупа за месец дана.
Али је нарочиту бригу задавао део пута од Љеша до реке Мата. Тамо су била свега два пута: један подножјем брда до села Плана (сада аутомобилски) и даље десном обалом реке све до села Таља (Тале) и други преко Бурдулојске калдрме (Кајдгат : Вигдиој) кроз Бурдулојску шуму (Рђа е Вшашоје) и избијао на обалу Мата код куће неког Ник Уци-а. Први пут је у ствари „стаза, већином у камену,
1 Бришанска јадранска мисија основана је крајем новембра ради указивања помоћи српској војсци. Њено је седиште било у Бриндизима, у јужној Италији, под командом генерала Тејлора (Тау!ог). Имала је два отсека: један инжињерски а други за снабдевање. Из инжињерскога отсека први су упућени у Скадар пуковник Зеатап, капетан Е. О. Ооодеп и капетан Мопеу, да изрекогносцирају путеве за дотурање намирница српској војсци. После су на поправци путева и прелаза радили: потпуковник Макдоналд, капетан Никола Фотијадис, поручник Пине, поручник Хилтон Бинса и др.
» Шумадиски и Дунавски пионирски полубатаљон 1 позива и 2 железничку чету. Шумадиски полубатаљон кренуо се 21 децембра из Скадра, прегазио изливену Дрињачу и заноћио у с. Какарићу а сутрадан стигао у Љеш, где су се сви и прикупили.