Timočka buna 1883. godine

115

Чл, 57. Мала Скупштина се не сме упуштати у круг рада Вел. Народне Скупштине. |

Чл, 58. Никакав гакон, који спада у круг Мале Нар. Скупштине не може бити издат, укинут, измењен или протумачен без пристанка њеног.

Наредбе за извршење закона издаје на своју одгозворност министар у чију струку закон спада.

У обнародовању закона мора изрично стајати да га је Народна Скупштина усвојила; а у наредби за извршење закоза мора министар изрегком именовати члан закона који га овлашћује да може наргдбу издати. Ни једна наредба, распис, не сме слабити, преиначавати или мењати закон.

Чл, 59. Без одобрења Мале Народне Скупштине не може се мењати постојећи данак ила општи прирез.

Чл. 60. Разноврсне законске предлоге могу подносити Скупштини поједини посланици и влада.

Чл. 6!. Народна Скупштина одређује сама себи дневни ред,

Чл. 62. Предлози одбајени скупштином не могу се у истој сесији подносити скупштини на решавање.

Чл, 63. Без пристанка Нар. Скупштине не може се држава никако задужити.

Чл, 64. Мала Нар. Скупштина може задужити државу највише са 20 милијуна динара.

Чл. 65. Против злоупотреба појединих чивовника Нар. «Скупштина прима молбе и жалбе, а које су међутим прошле преко надлежних власти, и решава да ли су или нису при решавању спорних питања повређени материјални закони.

Чл. 66. Сзаки пројект закона иде Краљу на потврду у оном облику, у коме га скупштина усвоји, и влада је дужва израдити код Краља потврду законског пројекта, усвојеног Скупштином. Та потврда мора се саопштити скупштини још за време трајања њеног рада. — Ако Скупштином усвојен пројект закона не добије потврду = онда он добија: пуноважну силу закона одма, чим га идућа „скупштина при првом гласању усвоји, или ако пра претресу истог закона пројекта скупштина буде распуштена, одложена или растурена.

Чл. 77. Буџет је закон за годину дана како у целини "тако и у појединостима. Скупштина може поједине предложене партије буџета увећати, или смањити или изоставити, У том случају скупштина ће именовати предмете, на којима се уштеда може учичити и поткрепиће своје мишљење разлозима.

Уштеда једне буџетске партије не може се потроспити на подмирење потреба друге партије.