Topola

241

вако да саразмерно крећу и горње и дољње удове, како да надалеко корачају а ногу да дигну па да нм чисто не стаје на земљу, како би са што мање корачаји прешли највећи простор; па учили су дечаке, да и руке крећу по неком такту; по њиховом су мњењу руке онда биле кадре потпомоћа брзину, ако се крећу тако, како човек ногом коракне. Али, гле чуда! кали Адкивијад ни да зна за ту науку: њему су ружна изгледала та кретања руку, на која су га хтели да приморају па се са педотривама стао препирати о тој ствари. Један од надзорника и руковођа при вежбама умеша се у препирву, не би ли је утишао, помилује дерана по образу па га похвали, што се подухватио, да одржи лепоту у кретаву и држању, која толико годи оку; а да би му доказао, како су целисходна она кретања, подсети га на мавоитанске нојеве, који у трчању крећу мала своја крила, употребљавајући их некако као јздра. Голишава деца полете према циљу са веселои виком, која се орила све то јаче, што су бдиже долазвди циљу. Више се пута поновило утркивање свакк је пут први био на циљу млади Алвивијад. Кад се свршило утркивање, дође на ред скакање, скакање у вис, у дуж, у дубљину, Педотриве су давали деци утеге у руку па их учили, како да се служе тим утезима, да

Аспасија.