Topola

17

Грчкој лако, најугоднији жпвот спојнти са мудрошћу, врлином, или побожношћу, или богоштовањем или како већ хоћете то да назовете. Јелински богови свашта, само не то, да се човек одрекне радостп и уживања у животу. Не захтевају то ни од мене, ма да сам рода свештеничког те сваке године по један пут морам вршитп чин дадушки на светковини мистирија у Елеусини. Остали део године живим у Атини роду свом и својој радости а нити је боговима ннти икоме на свету и на крај памети да ме с тога коре. Јесте да ме мрзи и оговара убогп онај ђаво Дијопит горе на градићу, али то није зато, што волим добру трпезу и лепе женске и што живим удобно та и он би те још како радо каткад прекардашио, само да се нађе која мангура! него само зжо, што су Евмолпиде, свештенички род у Елеусини, сјајем и уважењем надвладали Етеовутаде, његову својту. Ако Дијопит живи као његов нико, то је његова ствар; јелинске богове баш ни по бриге за то, па ма да се на мојој трпези боље једе, него на његовој, ипак сием рећи за себе, да сам исто тако побожан и богоугодан човек, као и он. Може ли ико рећи, да нисам побожан и да не поштујем богова као сав свет у Атини? .Зевс Еркије има олтар свој на мом огњшпту; у 'издупку за врати стоји Ермес Строфеј, божански

Аспасија 11.