Topola

те he слушаоци радо долазити у школу. Поступање према њима треба да буде иријатељско. Женске треба, одвојено од мушких, да слушају нарочито поуке из домаће економије, поуке о васпитавању мале леце, и о домаћим радовима; после, да читају популарне морално-религијске списе, депе песме, приче, путошхсе и т. д. Овамо долази и поучавање одраслих људи у писмености, и то у оним земљама, где још није потпуно изведено обавезно школовање. У неким је државама похођење продужнпх школа обавезно, ■а у другима је слободно, као п курсови за више образовање. Наша продужна школа замењује V. и VI. разред мушке основне ижоле. У неким местима може бити и обавезпо иохођење ове школе. Било би корисно, кад би похођење те школе било обавезно за све ученике и ученице, који сврше IV. разред основне школе, а не иду у грађанске и средње школе, мушке и женске. 3) Велика народна школа довршује оиште образовање, које дају основна и обична продужна школа, и уз то прииравља и потпомаже стручно образовање. Она је подељена на курсове течајеве), научне и стручне. Поједини курсови могу бити одвојени и самостални; а има и низова курсова, кроз које пролазе исти ученици. Један течај траје више недеља или више месеца, а један низ течајева може трајати до три године, п то се изједначава с једном школском годином на университету проведеном |у Енглеској). Уогу се одво-

91