Topola

107

једпних учепика, нитп је могућпо пндпвпдуалисање у њиховом васпптавању. Зато су бољи мањп разредп; а боље су п мање школе него велике, јер у-школп са впше стотпна ученика тепжо је дпректору водитп надзор над ученпцпма, п тешко је одржаватп сагласност међу наставнпцпма п једпнство у целокупном школском раду. Обпчнп су iicuutu у гпмназпјп: прпјамнп псппт, тромесечни, пли полугодпшњп, плп годишњи пспптп, п псппт зрелостп. Пријамни псппт полажу ученици IY. разреда основне школе, кад ступају у I. разред гпмпазпје, п то нарочпто из иисмености. Пспитп преко годпие пли разредни испитп пмају задатак, да утврде наиредовање ученика н њпхову спрему за прелаз у старије разреде. А исиитом зрелости оцењује се сиособност свршених гнмназпста за слушање наука у великим школама. Испит зрелостп полаже се обично из матерњега језика п туђпх језпка с литературом, пз исторпје п геограФије, пз математике и Физике. Прп том се оцењује више правилно мишљење о важним питањпма, него памћење појединости из разних нредмета, и тражп се потпуно владање матерњпм језиком п добро разумевање бар једнога живога туђега језика п једнога мртвога језика. Код нас пма још и нижи течајни испит за оне ученпке, којп из ниже гимназије (из IV. разреда) прелазе у вишу гимназпју (у V. разред). Гпмназијска пастава траје сваке године око 40 седмнца; остало је време остављено за школ-