Topola

118

школскога и општгшскога живота, који ученицп познају; после, поједпнп животописи и догађајп причају се у простом, разумљивом облпку ошш редом, како су се људи развијалп и како су догађаји текли. На друго.ч ступњу употребљавају се аиалитички метод и синтетички метод, први претежно код литургпке, а други код систематске науке о вери. Аналитички поступак наслања се с једне стране на впдљиве облике у цркви, на певање песама и т. д., а с друге стране на прнмере и догађаје у државном и народном животу. Синтетичкп метод полази од догмата вере п од закона. (Јвде превлађује монолошкп облпк предавања. llа трећем ступњу владају генетички метод и хеуристички метод, и унотребљавају се оба облика предавања, п то првп метод с монолошким облпком при предавању црквене историје, а други метод с диалошким обликом при предањпма нз етике. г) Наставна су средства овде: 1) слике и пконе; 2) иримери из садашњега живота п пз историјске пришлостп; 3) показнвање црквенпх обреда, и црквеиих ствари п учествовање у богослужењу; 4) живо причање; 5) нсторнјскс ктрте; 6) краткп уџбеници; 7) иевање црквенпх п патриотских песама. Овде васпитнн успех зависп врло много од иримера вероучитеља и других иаставника. Нре свега треба да је наставник сам потпуно уверен о пстииости ii важностп онога што предаје ученпцима, и да је одлучан у свом мишљењу о моралнорелигијским питањима; а после, треба он да