Topola

17

се зарана привикавају на рад. варошка, се деца више поучавају; али се и више мазе и разнежавају. Често се она зарана дресују због учтивога понашања; а кад-кад уче и туђе језике пре времена. Дисцпп.цша је обично блага и слаба. У варошн има впше рђавих примера и више прилика за кварење деце. Behe образовање родитеља може помоћн на једној и на другој странп. Учитељи п свештеници нмају највпше прилика, да поучавају родптеље, како треба неговатн малу децу н у опште васпнтавати омладину, и како при том ваља развијати корисне националпе особине, а искорењаватп штетне особпне, п како се омладина може сачувати од утицаја туђинштине. Васпнтање девој ака у родитељском дому мало је друкчпје код Срба него код других народа. Оно није тако слободно, као у другим неким земљама, и женскн се пол у опште не креће тако слободно изван куће као мушки пол. У срискв се девојке нарочито цене и негују: стпдљивост и смерност, невиност н чистота, доброта п вредноћа, уздржљпвост и умереност, услужност п поштовање старпјих људи, природно понашање п друге сличне врлине. Ове врлине треба и школа да потпомаже; а с друге стране, треба да сузбија разне мане, као н. пр. лажан поиос, кад сиромашиа девојка неће да ради неке просте послове. . Због слпчнога уображења хтели би многи родитељи да од своје деце направе велике људе, и зато шаљу у више школе и ону децу, која нису способна за тешка умна напрезања, те такви ученицп

ПОСЕБНА ПЕДДГОГИКА