Topola

24

патпје, осећања побржности, правдољубља, другарских врлина (поштоваље, пскреност, верност и др.l, п развијање савесностп у вршењу школскнх и другнх дужностп. Сазнање онога што је допуштено п забрањено, п што је добро п зло у моралном смислу, добпвају ученпци поглавито у наставп; а навпкавање потпомажу добри примерп и добро уређен школскп жпвот. 3) естетичко је васпптање овде буђење естетнчкпх осеИања. п по мало развпјање свести о лепотп, и то посматрањем лепих предмета, певањем, цртањем, леппм ппсањем птд. Тпм се развпја п чулна машта. у ученика. 4) Физичко је васпптање у основној школп од чести чување п неговање здравља ученпка, нарочпто с помоћу згоднога распореда рада у здравој учпонпцп, а од честп давање практпчнпх уиутстава за правплно жпвљење ученпка код куће. Ово упућпвање бпва у згоднпм прп.шкама; а шоред тога, у впшпм разредпма могу се учеипцпма давати п редовне поуке пз хигијене, нарочито у вези с познавањем природе. 51 Техничко васпптање у овој школп пма да развије практнчну свест у ученика познавањем корисиих радова, п да пх по мало спрема за доцнпје техничке радоре , што бива с помоћу слободнога играња и гпмпастпчкога вежбања с једне стране, п noc.ie вежбањем у ручном раду с друге стране, Ово последње вежбање може бптп у учпоници, или у радиопици, или у башти.