Topola

су, дакле, и овде заступљенп разноврсни васпитни интереси, због чега је гпмнастика важан предмет у основној школи. б) Учење гпмнастпке може се расиоредити овако ; у нпжпм разредима треба да превлађују просте дечје игре, у мањим п већим групама, и то да се бирају оне народне пгре, које свестрано развијају и тело и дух (нарочито чула и машту); а у средњим и вишим разредпма продужавају се народне игре, пк љпма долазе гнмнасхичка вежбања у реду, слободна вежбања, п гпмнастпчке игре. У женски.и школама удешавају се игре п вежбања према особинама женскога пола. в) Овде се употреб.вавају исти наставни начипи и облпцп, као п прп учењу ручпога рада п другпх вештина. г) Главна су средства показивање и објашњавање разпнх покрета, и гпмцастпчке справе. д) Постуиак је при поједпнпм играма п вежбањима у главиом оиакав као код панред поменутих вештина: најпре се иокалсе дотична радња, па опда се разјасне појединп покрети, и утврди се тачап ред, којпм се опп врше; после се то још једаи пут покаже, и поједини вештпји ученици то попавњају; п пајносле свп ученпцп врше дотичне покрете по учите.вевој комаиди. Прп дечјим играма п прп вежбањима иа справама допушта се мало впше слободе, јер то бива у групама п наизменце; а прп редиим вежбањима, која лпче иа војиа вежбања, влада оштрпја дисциплпна. У играма може учнте.т, бо.ве уио-

80