Učitelj

РЕДАКЦИОНОМ ОДБОРУ „МАЛЕ СРВАДИЈЕ,“

—в7с~о-~

Редакпиони одбор „М. Србадије,» којег и сам имам част бити члан, старајући се да овај лист што боље одговори памењеној потреби, ставио ми је у задатак, да размислим и извештај поднесем о пштању: на који би начин требало продужити уређивање „Мале Србадије,» Уверивши се и сам, да је детаљисање правца и утврђивање сталних начела за уређивање листа неопходно потребно, ради сагласности у раду и уредника и свију сарадника, ја сам размислио о том питању и спремио овај извештај:

Без сумње је на првом месту важно одредити: треба ли ла „ М. Србадија“ својом садржином не излази из круга основне наставе, или би требало да и опна пође примером оних дечијих листова, који су тај круг раширили и на ниже гимназијске разреде %

Кад би се дечији листови могли тако распоредити, као што се и обпчна настава распоређује, те да сваки разред добије и нарочити лист, онда би то најправилније било; али кад то савремен ство долази у ред немогућности за наше прилике, онда ваља свакојако утврдити, да „М. Србадија» не изљавзи из круга основне наставе. Разлози за ово гледиште тако бу очевидни, да ја не налази за потребно нарочито их истицати. Једино што би се овом мишљењу могло приговорити, био би пшекулативни разлог, да ге тиме у неколико смањује број претилатника: пу пошто овај лист није с тим циљем ни основан, онда сам по готову отпада: а па покретачима. «М. Србадије,» неће ни у колико лежати морална одговорност, ако у свој круг не узму читатеље наших гимназијских разреда. За овим би било умесно пречистити и то питање: мисли ли се: да „М. Србадија“ послужи у првом реду као допуна знанственог дела основне наставе, пли би правилније било узети, да овај дист послужи на првом месту за развијање моралних осећања_ и да развијајући љубав к читању, буде духовни одмор од школске наставе 2

Претовареност програма за основну наставу и сувише оптерећавање ума дечијег, на што се једнако и с разлогом виче, најбољи

» 172