Učitelj
19:25
нама се отворила преписка, као у каквом полицијском надлештву, а у ствари од тога нема хасне, и цељ која се хоће казном да постигне — није постигнута.
Са касом школском и са прегледом рачуна, иде као по помрчини. Одборник школски рукује благајном, а прегледају рачуне два одборника политичне општине. Ово је грдна грешка. Кад би прегледао одбор школски онда би имало смисла) Школски би одбор, преко учитеља сазнао тачно приход и расхол школски, а овако не.
Одбору политичке општине са свим је непознат приход и раеход касе школске, аи ту по несрећи седи већина неписмена, Но шта остаје одбору% - Остајг му да верује у оно пб табака хар тије, прихода и расхода, што му благајник прочита у седници,
Ама, чудно ми је, што се оно грабе у одбору , ко да буде благајпик школсхи 2
Време је да се једном уреди то школско издржање, а и оста-
ло уз то. Односно набављања учила, купљења и разрезивања школског приреза и руковања касом — врло је добро о томе скоро писао у
„Учитељу,» г. ЗК. Живановић, професор. Но сем онога, добро би било да се што пре и ово оствари:
Прво. Школски одбор треба укинути, јер сем других узрока данашњим расписивањем општина још му је више отежан рад. Сад ће одбор школски да се конституише из пет, шест општина подитичних, те за то их је врло тешко и добавити.
Друго. Ислеђење и изрицање казне над родитељима ђачким, предати месном општинском суду да врши, па суд отом, да извештава окружни одбор, и новац благајни школској да пошље.
Треће. По оваким местима не иде се од воље у школу. Упис и похођење иде врло хрђаво. Упис треба да иде као регрутовање војске за стални кадр. Обавезну наставу, за мушку децу, ваља једном завести и остварити. Свима који хоће насилно да остану неписмени, треба ставити велику казну.3)
Четврто. Огрев, оправку и остале веће иабавке да даје одбор, јавном лицитациом. А, за остале ситније потребе школске ваља дати учитељу неку сумицу ловаца, па да сам набавља и о томе да подноси рачун одбору окружном. · -
Пето. Школског повлужитеља да погађа и отпушта учитељ са
предсеником месне општине.
1 А. зар не би школски одбор и тај посао радис исто онако лепо“ као и остале Ур.
2) Зар нема другог пута зв тог УР.
Пе а