Učitelj

-609

мања, ако их она пушта на улицу да се тамо васпитавају, онда ће и поред домаћих задатака то исто бити. Деца, ће задатке свршити на двоје на троје, па побећи на улицу. Или неће израдити ништа, него ће учитеља бутра дан лагати. И онда опет таква деца код куће беспосличе, а у школи лажу. Код куће лажу да не могу послушати родитеље, јер имају да раде задатке, а у школи лажу да задатке нису израдили за то што су имади посла, слушали родитеље, То је плод домаћих задатака. - У

Додајте свему до сад реченом још и ово: И у школи се махом слабо пази на то како ваља седети при писању, како далеко ваља очи држати, а код куће нема тога ни толико. А кад ђак код куће чита с носом на књизи, или пише држећи и тело п руке и очи најнеправилније, онда се та навика у школи теже исправља. И, поред аљкавости, на коју се деца из малена навикавају, плод свега овога је: неправилно и хрђаво тело, крива кичма и, нејвише кратковидост. А све то нису ситнице о којима не треба водити рачуна. Па није ви то ситница, што свака кућа нема сто и столицу удесну за децу те да она без штете по тело и здравље задатке могу радити")

Из свега до сад реченог, мислим, јасно је:

1. Да су домаћи задаци штетни по здравље и развитак деце јер их оптерећавају и не дају им времена за кретање и телесни рад које је нужно и врло корисно. -

9. Да се домаћим задатцима ствара прилика, и нагоне се деца. да лажу и-обмањују.

3. Да се домаћ. задацима ствара прилика где ће се деца учити аљнавости и неуџредности, што ће тако штетно утицати на цео будући живот детета. | | |

4. Да се родитељима, с поласком детета у школу, одузима извесна помоћ. која је сиротној клаби преко нужна.

5 Да се домаћим задацима одузима прилика деци, да код куће раде и уче се корисном раду за живот, а то је, нарочито за женску децу преко нужно. |

6. Да се домаћим задацима и сама настава штети тиме, што се деци не даје времена да се развреде и одморе, те да наставу у школи лакше и боље примају и што се на тај начин често у школи

5 Писац ових радова у вароши (још окружној) имао је од 5д и неколико ђака. њих 6. који нису имали стола у кући, него су једни писади на синији, други на сандуку или клупи, | клечећи, а један је морао потрбушке лећи на земљу па тако писати А како је писање било, не питајте. |