Učitelj
ПРЕДАВАЊЕ
У 1. разреду основне школе.
+
ПОЈАМ 0 МНОЖЕЊУ.
1. Наместићу на сто 8 каменчића, па ћу питати :
Колико је овде каменчићаг — Кажи ти! Колико је на овој страниг — (Ту су # кам). А колико је на овојг — |И ту су 4.) Изиђи ти Перо! Изнеси ова 4 каменчића на поље, па их баци! Оди овамо! Изнеси и ова четири па их баци! — Колико је пута. бацао Пера каменчиће2% -— (Два пут). По колико је сваки пут бациог — (Бацио је сваки пут по 4 каменчића). Па колико је то. бацио, кад је бацао два пут по четири каменчића — (Бацио је свега 8 каменчићај. Иди Перо на место!
9. Узећу у руку три креде једнаке дебљине а све три зарезане и изједначене, па ћу повући по табли једанпут те ће се паправити три паралелне црте. 5
Колико сам пута вукао по табли; — Ви сте вукли по табли једанпут). По колико сам правио црта од једанпут, — (По триј. Колико је то кад се направи од један пут | три прте2 (Јесте три).
%). За ово предавање треба примпремити 19 дрваца, 12 врижуља, 12 каменчића, [2 артица, 12 књига, плајвазова итд. поред рачунаљке.
Пошго је множење апстракција за први разред, јер деца сваку радњу множења своде на сабирање, то се појам о множењу п оставља мало доцније. Ја га у мојој школи (као и о дељењу) дајем у М пол гођу пошто ву деца навикнула на комбиновање и замишљање потежи радова у сабирању. Држим да је баш код броја 19 најзгодније да се овај рад утврди, јер и у том броју поред ових осталих има доста чипилаца, без којих не може ни да буде множења. Да ме не би другови криво разумели напомињем: да ја и у првом течају предајући 0 бројевима 2. 4,.6, 8 и 10 задајем усмене задатке из множења (на. пр. Неко је купио 2 шешира за сваки платио по «4 дир. Колико је дао за оба 7) То радим усмено, али је осведочена пслина да ни једно дете. неће тај задатак ретити како ми хоћемо: 2 пута по 4 него ћи, дакле сабирањем.