Učitelj

0 КРАЂАМА У ОСНОВНОЈ ШКОЛИ. ')

а

Међу узроцима који задржавају правилно напредо-

вање у основној школи, и који односе знатан део раднога времена, биће друговима позната и крађа. Исто тако биће вам познато и то, да се она, код понеких ученика у приличној мери одомаћи, те по нашој пословици: «Чим се нов суд напуни на оно удара» можемо тврдити да ће се иста мана осетити и доцније "у њиховом животу у друштву.

Кад се ово истакнуто питање задржи подуже у мислима ; онда се види како је оно, знатно ширег обима на што се на први поглед чини, исто онак, као што су разнолике прилике у којима се човек рађа и креће; исто онак, као што су разноврсне узрочне везе које посредно или непосредно делају на човека, од чије каквоће и зависи то, хоће ли човек бити користан или штетан члан друштва,

Говорити о крађи као последици а не казати што и о узроцима који су изазвали последице, не би било потпуно, с тога ћу покушати прво: да кажем коју о томе где мислим да су последице овој мани у људи, а по том ћу рећи коју о томе, како би је ваљало у школи сузбијати.

Г Наш народ вели: «Човек је ковач своје среће » Истинитост ове народне изреке, не мислимо спорити,

1 | ) Ова раслравица читана је на збору учитељском за смедеревску Јасеницу 24. Марта, «