Učitelj
396 : УПИТЕЉСКО УДРУЖЕЊЕ и ен не ___________Н_ ава
ове две противничке стране, и с тога у интересу рада треба бирати једну од те две стране.
Решено да обе стране саставе листе.
Председник даје 5 минути одмора да се за то време листе саставе.
ПОСЛЕ ОДМОРА:
Председник. Господо изводте чути кандидатске листе.
Чита се листа Јовића и Велицког и Николина и Костина.
Којић. И јуче сам казао да треба уступити место у Главном Одбору Јовићу и Велицком са друговима, јер су они одморнији.
ЋЋ. Јовановић. Тражи да се гласа попименичним гласањем.
Којић. Тражи да га избришу из листе Јовићеве.
Велицки. Предлаже Косту Глишића.
Ст. Николић. Моли да га избришу из листе.
Ј. Поповић. Ако ко неће да остане у Главном Одбору, то нека по– сле да оставку Главном Одбору.
Приступа се гласању и на другом гласању усвојена је листа, Јовића. и Велицког. —
Председник позива скупштину на парастос.
ПОСЛЕ ПАРАСТОСА:
Потпредседник. Молим да скупштина саслуша извештај извештајног одбора о предлогу Лазе Кнежевића о претпл. на «Учитељ» и други предлог Мих. Јовића и другова о улозима. чланова.
Скупштина усваја, извештај извештајног одбора.
Мића Ивковић, известилац одбора десеторице, чита извештај.
Потпредседник. Је ли скупштина вољна да о овом извештају дебатује. Јов. П. Јов. Ово је најважнији рад ове скупштине, нећемо ништа, изгубити ако о томе пола сахата проразговарамо. Чини му се да има несугласице онде где се вели да школе не могу бити неподељене а овамо се одређује број ђака за подељене и неподељене школе.
Ст. Гојкочић. Говори о тешкоћи учитељева рада у неподељеној школи.
Крста Божовић. Тражи да скупштина недозволи да. се избаци познавање природе из програма, као што је одборска већина решила.
· Мића Ивковић. Објашњава да одбор није избацио познавање природе сасвим из основне школе, но је решио да познавање природе не постоји као засебан предмет, а најважнији материјал да се да осталим наставним предметима где то буде згодно.
Креста Божовић. Опет доказује ла је немогуће оно што Мића вели, већ се оно мора учити као засебан предмет.
Јовић. Објашњава шта је одбор руководило да природне науке дода другим предметима. Наводи за пример познавање домовине и света, гдесу