Učitelj
144 ПРЕДАВАЊЕ ИЗ РАЧУНА У [ РАЗРЕДУ ОСНП. ШКОЛЕ
још један! Кажи, колико је један и још један! (Један и још један јесте двај. — Колико има овде таблица2 — (Две). Изиђи, Перо, па узми ове таблице! Колико је таблица добио Пера2 — (Две). Остави таблице на сто! — Изиђи и ти Јоване! Колико има ђака преда мном% — (Двај А колико има. таблица на столу 2 (Две). Узмите ове таблице па поделите ! Колико је било таблица на столу 2 (Две) А колико ђака2 — (Двај — По колико је таблица. добио сваки ђак, кад су поделили; — (По једну). — Идите на место! Изиђи ти, Свето на рачунаљку! Намести на свакој шипци по једну | куглицу ! Дотури свуда још по једну и кажи колико је једна куглица и још једна! (Света помиче прутићем куглице и прави двојке, а говори: један и један јесу два; или једна куглица и још једна јесу двеј. Кад се све
сврши, онда иде на место. — Колико има књига у мојој руциг — У вашој руци има две књиге). Колико сам књига оставио у стод — (Једну) Колико је остало у руци, — (Једна). Шта сам сад урадио; — (Повукли сте усправљену црту). Колико сам повукао црта 2 — (Једну). — А колико
сам повукао сада црта: (Једну). — Колико је то једна црта и још једна. црта 2 — (Две). — - ~ < >
— Дигните леву руку! Дигните и десну! Колико сте руку дигли 2— (Двеј. Окрстите руке! Шта имамо још по двоје на нама, осем руку2 — (Два ока); По-
клопите руком лево! Поклопите оба ока ! — Шта имамо још по двоје на себи“ (Два увај. Ухватите руком десно! — Ухватите оба! Шта имамо још по два% — (Две ноге). Устаните! Подигните леву ногу! Подигните десну ! Подигните обадве! (Не може). — А како би могло2 — (Могло би кад се седи да се обе одигну од патовај — Седите! Одигните једну ногу ! Одигните обе ноге! |Таква радња и за два рамена, две обрве, две ноздрве.. два обрава и. т. д.). Устаните два пут! — Лупите ногом о патос два пут! Лупите два пут руку 0 руку! - 7 Шта има која ствар по два на себи; — (Клупа има две ноте; у сва-
кој клупи по два ђака; кокошка има две ноге, два крила, два ока, две _ ноздрве и т. д.) Пазите ! - |
Извадите таблице! Скретите руке! Ево овде два кукаста штапа. Кад један окренем доле, а други горе онда они личе на писано два. На што личе ова два штапа2 (На писано двај. Шта би прво писали, В.' — (Горњи полукруг). А после |(Уусправљену цртуј. А послед — (Доњи полугруг). Сад ћу ја то написати на табли, а М. нека ми говори шта ћу писати.
— Горњи полукруг, усправљена црта, доњи полукруг.
Шта сам ово написао (Написали сте два). Дигните сви десну руку. Саставите три прста! Гледајте у врх мога лењира и вуците руком као што и ја вучем лењир! |Деца вуку руку у оном правцу у коме се креће. лењир и прави у ваздуху 2) Доста! Пазите да напишете 9 на таблици! — Шта сам написао — (Горњи полукруг). Напишите то сви! Шта сам сад написао 2 (Усправљену црту). Напишите! — Шта сам сад написао; (Доњи полукруг). Напишите! — Шта сте написали, 2 — (Написали смо