Učitelj

262. УЧИТЕЉСКО УДРУЖЕЊЕ :

Мих. Михаџловић чита своју расправу „Како се данас предаје Земљопио, а тако би требао да се предаје“.

Известилац Којић додаје још неколико резолуција и моли скупштину да их прими, -

Мелентијевић примећује да је у расправи незгодно употребљена реч „Катихетичан“.

Којић и писам расправе доказују да је та реч згодно употребљена.

Мелентијевић прима објашњење.

Којић тражи да још један пут прочита донете резолуције.

Председник, жели да се још дебатује.

Председник, ко прима предлог Којићев нека дигне руку. — Скупштина не прима. :

Мића Ивковић. тражи да се јошу резолуцију унесе не само познавање српских земаља но и осталих држава у суседству њином па да се спомене и Европа и ако је могуће и о целој земљиној кугли.

Којић одговара Мићи да писци расправљају оно што је унето из Земљописа у програм а Мића овим тражи да се програм мења. В. Љешевић слаже се са Којићем. _ Јова Поповић тражи да се расправа у којој има лепих мисли прими и штампа.

С. Окановић вели како је писац расправљао предавање Земљописа у нижој основној школи. Он би био за то да се унесе и резолуција: како да се Земљопис предаје и у вишој основној школи.

Председник у подужем говору износи мане у предавању Земљописа,

Напомиње да при предавању треба избегавати ситнице, а истицати што је „главније.

Потиредседник Пантић пита, за што се у расправи није обратила пажња на све појединости при предавању Земљописа.

Михаило Михаиловић одговара предговорницима Окановићу, Јовићу и Пантићу.

Станојевић, вели, да Земљопис долази у ред предмета, који утичу на све правце васпитања ученика ; јер учи да сазна своју земљу а изучавање биографија служи као морална. поука деци.

Јосип Кирин (гост из Загреба) својим лепим подужим говором прво пропраћа цео природни ток при предавању Земљописа и каже да треба при предавању поћи од колевке па ићи све лаље и даље ина послетку додаје да се не треба ограничити при предавању Земљописа у основној школи само на српским земљама. —

Којић се слаже са говором Јовића али додаје још и то да треба, изучавати и границе округа.