Učitelj

ПРЕДАВАЊА

а =

ПОЧЕТАК БУКВАРА.

(У Г РАЗ. ОСМ. школе)

(НАСТАВАК)

1. Ствар — реч. (Разликовање ствари, биљака и животиња од њихових речи/.

За ово предавање треба спремити род које биљке, мараму или другу ствар. Али и све друге школске ствари могу бити срество за предавање, . Износећи мараму учитељ пита: Шта је овог — (Марама). Шта је марама 7 — (Марама је ствар. Кажи ти по имену неколико ствари! Кажи ти по имену неколико животиња! — Кажи ти по имену неколико биљака! — Кажи сад име ове ствари! (Показујем опет мараму) (Марамај. Реци и ти то што је он казао ! — (Марамај. Реците то сви! (Марама). Метите руке на уста, па гледајте да ухватите, то што рекнете! Тако сад је добро. (Деца вичу марама и хватају у руку). Шта си ухватиог —

(Ништа). — Је си ли могао ухватити оно што си рекао — (Нисам). Метните опет руке на уста. Џазите да сад ухватите! Реците марама! (Деца опет изговарају и хватају. — Дигните ту мараму што сте ухватили ! (Не

може). Убришите се њоме! (Не можеј.

Изиђи овамо, Јово! Дај ми ту мараму што ти је изишла на уста! Нема). — Је си ли видео, да ли је шарена 2 — (Нисам). — Је си ли опипао, да није дебела 2 — (Нисам). Зашто то ниви учинио (За то што је нема). Иди на место !

Је ли то била изистинска марама што вам је изишла на устаг (Нијеј. Па кад није изистинска, онда шта је то што сте ви рекли2 /Реч). — Ако ово деца незнају, нека им учитељ сам каже. —