Učitelj
=
РАД ГЛАВНОГ ОДБОРА 505
25. Састанак дрЖАН 3. ФЕБРУАРА 1894. ГОДИНЕ.
Биди су: Ур. Благојевић, Л. Ј. Обрадовић, К. Ј. Глишић, Н Чолаковић, К. И. Димитријевић, От. Ј. Николић, Ђ. С. Којић, С. С. Станишић и М. Станојевић.
Прочитан записник ХХТУ. састанка Гд. Одбора, и — Примљен је.
Пословођа Глав. Одбора извештава исти, да је послао чланске карте овим зборским управама, које су тражиле. — Лримљено к знању.
Прочитана молба Савке Џетрољићке удове пок. Милана Џетровића, учитеља у Лозници, којом моли за помоћ из Гд. Благајне Учитељ. Удружења; — Решено је: Да јој се пе може дати помоћ но да се обрати Учитељ. Скупштипи.
Поведа се реч у који дан да се држи забава. — Решено је: да се забава држи 19. Фебруара у просторијама Коларчеве пивнице. у
Пошто четири члана Гл. Одбора нису добили књигу „Предавач“ укоричену, Гад. Одбор је — Решио: Да им благајник изда, јер су и други чланови рапије узели.
Књижничар подноси списак књига, које би требало узети за књижницу. — Решено: Да те књиге купи и признанацу подпесе блатајнику на испдату.
Поведена реч о отварању стечаја за методику и психологију 0 љојима постоји решење Х. учитељске Свупштине и — Решено је: Да се стечај за Методику рас пише овакав:
На основу одлуке Учитељске Скупштине од 2. јула 1898 г. отвара се стечај за израду Методике за основну наставу, под овим погодбама :
1. Дело мора бити израђено према пачелима сувремепе Философско-педагошке науке.
2. Оно мора бити удешено за практичну потребу учитеља и учитељица наших
основних школа, и уједно као помоћно средство за учење педагогике у нашим учитељским школама.
3. Излагање садржине мора бити јасно и прегледно, тако, да ово дело могу разумти и корисно употребити и они учитељи и учитељице, који пису свршили учитељску школу.
4. Обим овога дела не треба да буде већи од 15. штампаних табака.
5. Уз дело треба писац да подпесе списак оних дела, којима се служио при изради истога.
6. Последњи је рок за подпошење дела до 1. маја 1895, г. закључно.
т. Писци су дужни поднети своја дела написапа туђом руком и без свога имена, зајед"о с писмом, у ком ће казати своје име, а рукопис и цисмо обележиће с поља с једнаким знаком.
8. Поднесена дела оцевиће стручпа лица до првога састанка Учитељске Свупштине, која ће коначно решити о штахпању препорученога дела.
9. Награда ће бити, према мањој иди већој самосталности рада, 60 до 100 дипара од штампансга, табака. ;
10. Откупљено дело постајс својама Учитељекога Удружења за пет година. За психолотију пак расписати овакав:
Учитељско удружење, да ба попуцило једну осетну празнину у дапашњој нашо, књижевности у опште, а психолошкој посебице, намерно је да изда једну Исижологију која би обухватада стање и ступањ данашње науке, чета ради расписује овај стечај;
Како у дапашњој нашој психодошвој књижевпости и нема у самој ствари никаквех заступника праваца који владају у сувременој Психологији, јер опо пеколико дела, или су израђена на историској основи иди леже дубоко испод ступња данашње сукремене Психодогије, то овој стечај неће одређиватв никакав правац данашње психолошке науке, кога би се писци имади држати, него се тај избор оставља самим писцима. Потребно је само да излагање буде научно т. ј. основано на искуству и експеримепту, водећи тачџа рачупа о узајампости међу духом и телом, Кратак историски развитав
УЧИТЕЉ БЕЈ