Učitelj
18
— Какав је бпо Војина — Војпн је бпо добар п честит човек.
— Како је поживео -· Поживео је сретно, здраво п весело |
Мирко ! Прочитај све то што си написао! Сад пзмењајте вежбанке! Ви из прве клупе узмпте вежбанке од оних из друге клупе; а ви из друге клупе узмите од ових из прве клупе! Тако п ви из осталих клупа урадите! — Поправите један другом погрешке, ако их је који где год учинио.
Илп на место тога ово:
· Изађи Перо на таблу! Исшлип све реченице из твоје вежбанке на таблу ! — Је ли код тебе тако, као што је на табли — Је ли код тебе» — А код тебер Нека сваки погледа, је ли написао као што је на табли написано !
Другом приликом може им се пспрпичати ова причица: Ругала се руга, па јој била друга Био један дечко, којп се звао Младен Младен је био врло несташан. Он је се радо својим друговима ругао и псмевао их. Ако би видео богаља, и он би се правпо као богаљ — сакат. Ако би смотрио гуравог,
и он би се гурпо Ако би видио да неки на очи чкиљи и жмурка, по ов
бп чениљио п жмуркао. Тако више пута чкиљпо је он на једног свог друга и ругао му се. Кад, ал' око му се истина искриви. И он оста целог свог века чвиљав и зрикав. Тако исто ругао се он и сваком ко је хром, па једном, кад је, ругајући се, шшао као богаљ, спотакне се о камен, — падне п угане (извије) ногу. И тако оста ром док је жив. Ето како Бог сваког ругалицу казни! И наша народна пословица вели: „Ругала се руга, па јој бпла друга.“
Испричај Павле ову причу! Испрпчај и ти Гавро! Какав је наслов ове приче 2
Ову ћете причпцу, коју сам вам сад пепричао код кућа ваших пеписатп, п донети да видим како је који пеписао, Нека сваки пази да лепо и разговетно напише ! -
.
За пшсање мог“ се чешће узимати и потеже реченице, за које се сузња да ће их ученици моћи без погрешке написати. Такве реченице на пр. могу бити ове:
· С ким еп, онаки си,
. С неваљалима се не треба дружити.
. Нико не може другог осрамотити, док се сам не осрамоти. · Неће погрешити, који пита, него онај, који не пита.
„ Нисам с њим ни био, него с његовим братом.
С да 05 КО
ај о