Učitelj
658 О ПИСАЊУ
главне и помоћне линије 6 м. м. Толика исто треба да је ширина између доње главне и помоћне линије.
Писање на прописницама почиње са лакшим реченицама па, се онда постепено пишу теже и веће реченице. загонетке;
мање песме, омањи чланци и други писмени састави. Све ово.
или преписују ученици или пишу по казивању — диктирању ==
или пак по причању учитељевом, држећи се строго поступности по сном педагошком правилу: од лакшега тежем. У
исто време ваља обратити озбиљну пажњу на естетичку и ортографску страну писања.
И прописнице треба да, имају једну величину и један изглед.
7. Веџбанке. Да би се ученици основне школе што боље.
оспособили у писању за практичан живот — нуж е су веџбанке.
Веџбанке се употребљавају за писање у ТУ разреду основне школе. Си“тем линијски удешен је код веџбанки, тако, да, се
писање изводи по једној линији. Линије ове морају бити довољно и подједнано размакнуте једна од друге, а артија у веџбанкама мора бити добра.
Како врло велики број ђака завршује све своје школовање:
основном школом, то се морају ученици овог (ТУ) разреда тако-
увеџбати, да могу писати лепо и брзо, и да добро знају пра: вопис. Но ово ће се постићи најбоље писменим саставима, који
су уједно и најмоћније средство за, развијање саморадње код.
ученика.
Писмени састави дају се ученицима овим редом:
а) Готово градиво ш готов облик.
Овакви писмени састави дају се најпре ученицима, а изводе. се, кад деца преписују из књиге; кад учитељ казује реч по реч поједине реченице, а деца их пишу и кад депа пишу песмице, загонетке и пословице, које већ знају на. памет.
6) Готово градиво али без готовог облика. Овакви писмени. састави изводе се, кад деца пишу краће приповетке, које су читала у читанци или чула од учитеља, а незнају их од речи. до речи на памет.
в) Готов облик али без готова, градива Овакви писмени састави негују се највише са практичног гледишга, да се деца, упуте у писању писама, рачуна, признаница, уверења, уговора ит. д.
г) Градиво и облик својина, дечина. И ако су овакви писмени. састави најтежи, ипак се тек њима постизава прави смер писања. Оваки се писмени састави изводе, кад деца описују оне догађаје, у којима су и сама учествовала, на пр: Светосавска. слава, излет у природу и т. д.