Učitelj

464. КЊИЖЕВНИ ПРЕГЛЕД

уредник увидео, па с тога му у ова два бр. п нема нпшта за родитеље, (сем једног чланка пуног застарели мисли о ком ћемо доцније говорити) сва му је садржина за учитеље, те је по томе потпуно учитељски лист. Родитељи су ту само да се има који претплатник више, (Ово наше мишљење још боље потврђује пи сам уредник овог листа у чланку: „Има ли места покретању овога листа“, у коме се за његово покретање износи чисто и

3 а ла а вивиц

дскључиво учитељски разлози п чини се“ упоређење с овим листом (;Учи-_

тељем».) ___Па кад је „Учитељски Весник“ намењен учитељима, опда и ми да се запитамо! Имали места овом листу код чисто учитељског, стручног листа

„У читеља“, који је у исто време и орган удружених учитеља у Србији.

Наше је тврдо убеђење да овакав лист нема потребе да излази лоред „Учитеља“. Прво, с тога, што је-он по ваљаности далеко пзостао од“ «учитеља», а не може никад ни бити бољи од њега, јер на „Учитељу“ раде толики угледни учитељи и професори Друго, с тога што све ово што је

у њему доброга изашло, и што |е — судећи по програму — изаћи, може

се штамбати у „Учитељу“. Све ово што је вредно у „Уч. Весн.“ штампало“

би се и у „Учитељу“, само да је послато. Трећи и најважнији разлог да овај љист не треба да излази, јесте тај, што ћо поправку учитељског стања и извршења школских потреба боље и јаче моћи износити и заступати, па тш извојевати, сви удружени учитељи, него једав г, Јова Максиховић п Мах,

Ризнић и др. Пре ће се морати водити брига о томе шта пишу п шта.

траже сви учитељи, него њих неколицина.

Све оне разлоге које наводи уредник за покретање овог листа извр> шује „Учитељ“ и учитељско удружење и извршиваће их и убудуће си. - гурпо прије пи смелије него један човек, И ми не можемо да се начудимо |

смелости уредника «Уч, Весн.“ кад каже; „У овом листу (т. ј. Уч. Весн.“) показаћемо се да смо сви сложна браћа кад треба чинити своју дужност и тражити своја права“. Сем тога. Каква права има да говори како „ћемо бити сами криви ако се не помажемо, ако не чујемо и несаслушамо један другог» — човек који ради сам на своју руку одвојено од улруженог учи“ тељства, а члан је „учит. удружења“. И што он неће „да се слушамо“ кад му је Гл. Одбор говорио да одустане од издавања оваког листа 2 Очи. гледно, да он ову слогу и слушање оће око себе п за себе -

Још је чулноватији уредник „Уз. Весника“, кад сме да каже да је се млађи пи старији учитељи моћи упознати помоћу његовог листа. Зар ће «се боље упознати тако него преко учитељских зборова, учитељских скупаштина и заједничког листа. „ Учитеља“. ·

Толико о потреби овога листа а сад да кажемо по коју о неким ње. товим чланцима. -

__У чланку «Пред кандидацију надзорника осн, школа“ тврди се да знаш закон о осн. школи „није несувремен, пити је тако неприличан и неправедан“, п да повака на њега није због њега самог него до рђавог избора

ај

жадзорника. Ми нећемо да се упуштамо у оцену овог питања. Довољно ће