Učitelj

814 0 ЗАНИМЉИВОСТИ НАСТАВЕ

која су од неопходне потребе у настави, јер су то важна помоћна, срества, ла се лакше и брже до намере дође У овоме се огледа вештина и сужопарност предавања. Искуство тврди, да сваки васпитач, који своју задаћу озбиљно врши, а који при том вештине има и који је правилно примењује у практици, такав наставник без великих напора до услеха долази, а за њега се вели, да је ваљан. Ако се на горње, које мало час споменусмо, не поклања довољно пажње настава је безкорисна, а наставник је у за. блуди јер својим поступком изазива многе грешке, дато, боље је увек, да се нешто ради како ваља, или, да се никако не предузима Овако мислим да је најбоље и не могу посумњати а да и ви ову ствар са објективног гледишта овако не цените.

6) Настава је данас много коракнула, а некада беше тешким ланцем неразумевања окована, Учило се на „изуст“ без логичног разумевања не обзирући се, да ли ће то стечено знање у школи дугог или кратког века бити После дугог времена, мало по мало, насгава, се ове несреће опростила, Данас пак, нова наука о васпитању истакла је једно своје начело, које вели: „настава је бескорисна ако џи њој очигледности нема“. Ово јој се не може порећи,

Механизам убија тело и дух, па зато, све оно из чега се може изро· дити какав штетан утицај по наставно-васпитни напредак треба без околишења отклањати. Џажљив наставник, без сумње, неће дозволити, да на рачун „сјајне оцене“ механизам и даље царује. Ради бољег разумевања ове ствари, вредно је, да чујемо шта један научник о томе вели: „Јаднае је то добит, кад се. божем да се од детета начини чудо, покидају у њега осице разума од сувилимоља натезања и тако засуше јаловим успежом живи извори детињеа дара“

И опет напомињемо, де се настави живот одузима те она остаје и на даље капитал, који не циркулише и који интерес не доноси ако будемо радили онако, као што је то пре било Увек, нека се васпитачев рад креће. путем очигледности, који ће пробудити успавани дечији дух а то и тражимео. Не поступи ли се овако онда у том случају настава неће одећом занимљивости одевена бити, те према томе неће ни користити.

Изнели смо укратко своје гледиште о томе: да ли је у настави по"требна очигледност или не.

в) Изазвати пажњу код ученика то није одвшше лак посао као што _ се обично замишља, већ треба доста вештине, те да се у овоме корак постигне. Дечију радозналост привлаче многе ствари од педагошког значаја, те зато, да се непажљивост отклони, ваља начинити такав распорег стварц, који никакав штетан утицај на успеж у настави не би мозао да учини. Многи од наставника сматрају ово за ништа, али имамо уверење, да у ствари баш није тако. –

г) Да пођемо даље. Да се наша важна намера како ваља постигне поред осталога, тражи се још и то: да је васпитач богат знањем из области васпитања ; јер без тога не може се замислити, да ће рад добрим плодом