Učitelj

818 0 ЗАНИМЉИВОСТИ НАСТАВЕ

«вештина говора не види и др. све је то узрок, да је садржина досадна, а разуме се, да не може говора бити о занимљивости наставе, те тако деца марљиво и вољом не раде оно што тражимо од њих.

м) Настава се може саопштавати па два најглавнија начина, и то: 1) показивањем, који се најчешће употребљује у изучавању природе, веаштина, геометрије и других наука. На кратко рећи, где год је очигледност потребна, ту се мора овај начин употребити, Не ради ли се тако, васпитач много греши 2) Шриповедањем. ком је највише примене нашао у изучавању историје, земљописа, хришћ. науке итд. Овако облик разговора само кад се правилно примени у стању је, да најбрже пажљивост изазове, коју је једино занимљивост наставе изазвала пи створила.

Приповедање мора бити: живо, просто ч очигледно, а кад тога буде, за децу ће то бити најмилији начин говора

Све ово много утиче на стварање интереса у настави.

У ових 14 тачака изнео сам најглавније узроке од којих занимљивост "наставе зависи,

Џет. М. Стојановић

ове р-о-————

0 ПАЖЊИ УЧЕНИКА ПРИ ПРЕДАВАЊУ

— де

да све наше духовне тековине имамо на првом месту благодарити "нашим чулима па за тим пажњи Пажња је од врло великог значаја за наш „духовни живот, Чула су нам весници о спољашњем свету и помођу њих „добијемо представе и појмове; али да представе и појмови оставе трага у „души, потребна је пажња, која ће нове утиске аперцеписати и по законима асоцијације удружити их и сачувати од расејаности и распарчаногти.

Да'нема пажње наше би духовне тековине биле све површне и једно“ «стране, и наш дух био би врло скучен

Новорођено дете у почетку нема никакве пажње, нити каквих других

сложених емоција. Душа његова могла би се упоредити са мрачним одајама у које почиње светлост тек да продире и озарује.

Дете по рођењу је у прво доба несвесно као биљка. (вегетује) оно "највише спава, па кад је и будно не тиче га се околина баш ништа, Тек. после неког времена почну му се будити чула; око се креће за сјајним предметима, стварима, лице се у детета почне разведравати осмејком, дете «опажа и душа му се покреће. На скоро показује се и слух, а пошто протече једна четвртина године, дете почиње да хвата, али чуло питања "развија се касније, а оно је и посљедње чуло, које изумире (опроштај · самртника са породицом)