Učitelj

КАКВЕ СУ ДАНАС НАШЕ ШКОЛСКЕ ЗГРАДЕ 679 предају окружној благајни, која новац предаје окружном школском одбору;

7., У сваком округу установљава се окр. школски одбор од ! лекара, ! инжињера, окр. начелника, 1 професора, 2 учитеља, 2 грађанина из окружног места и по 1 изабраника из свакога среза. Тај одбор разрезује прирез, прави распоред и води бригу око подизања школских зграда;

8., Обдржавање школске зграде и набавка школског намештаја дужност је општина;

9. Уза сваку школску зграду треба да има потребно двориште, које треба да је ограђено и подвојено за мушку и женску децу; уз то, по могућству, и башту за обрађивање;

10., Да се садашње школске зграде, које су неудесне, у првом реду или преправе, или да се новима замене, а ако то не може бити, да се затворе;

[1., Да се у будуће не отвори ни једна школа, где не би било бар приближно удобне школске зграде;

12. Да учионице буду удешене за 45 до 50 ђака; максимум да је 60 ђака.

Да завршим! Не претендујем, да сам питање о школским зградама израдио потпуно зналачки и исцрпно. За такав посао потребна је и стручност и дуже време за проучавање. Томе нисам ни тежио. Мени је била цељ, да вашу родољубиву пажњу задржим који часак и на питању о школским зградама, како би сте га ви прихватили и проучили са оном збиљом и пажњом, коју заслужује, те да глас удружених учитеља у Србији не би остао нечувен ни у питању о школским зградама, које је само један беочуг на ланцу многобројних и важних питања из простране области народних школа. Ја сам задовољан, ако сам само умео, да вам ово питање

представим у што јаснијој светлости. У колико сам у томе успео, ваше је да цените. 4. јула 1894. год. „Лаза 2. Обрадовић, Београд. у учитељ. 45"