Učitelj
34 ПРЕДАВАЊА
Да напоменем само још једну познату истину. Резултати, које нам дају подељене школе нису ни приближно једнаки, Велико-ва, рошке подељене школе, снабдеване лепо свима потредјама, дају сјајнпје резултате но сеоске неподељене школе, које често немају ни најпотребнијих срестава. Ово вреди нарочито за наше сеоске школе. У неким је школама сунђер реткост а набавка важнијих учила. сматра се као веома важан моменат у животу школином, Оној страховитој неуредности гтколеких одбора, оном немару по· лициских власти према тој неуредности, требало би једном стати на пут. То захтевају школски интереси. Ту треба само мало више усталаштва, па да се много учини.
(СВРШИЋЕ СЕ)
РЕДА ВЗЉА
ПРВА ПРЕДАВАЊА У ПРИПРАВНОМ РАЗРЕДУ
(Вежбања у разумевању и говору)
4
Приправни разреди постоје у местима, где има становништва туђе народности, где деца не знају довољно нашег језика.
У приправном разреду припремају се деца за | раз. основне школе.
Овде изновим, како сам сам предавао у таквој једној школи.
1. Усталпи ; слаојалаш ; сести; ивићи; ући; „иди на место„овде сам“.
Уз учитеља (у почетку) стоји ђак из. старијег разреда, који ће дечјим језиком објашњавати оно, што се мора објаснити.
Да устанемо ! Да седнемо ! (Учитељ устаје и седи на столицу) Да устанемо ! Да седнемо! Да устанемо! Да седнемо !
Устаните ! Седите! Устаните ! Седите !.... Уетани ти! Седни! Уетани ти! Седни!....
Да устанемо! Да стојимо! (Стојимо сви). Да седнемо! Да стојпмо ! Да седнемо ! Да стојимо! Да седнемо! — Устаните Стој