Učitelj

књижевни ПРЕГЛЕД 675

римедбама. Он поново прегледи и одговори да јесте. Савет решава: да се дело не само не може отшњупшии него да се не г ни препоручити за намењени циљ (!/) Шта више, причало се е (а у што ми не можемо веровати), да је било неких чланова авету, који су предлагали, да се и забрани куповање и поклаВе о испитима. (!)

Тако је, ето, писац одбијен, и он је ево и ово издање штам-

сам.

Ми управо не разумемо поступак Просветнога Савета у овоЧи желели бисмо, да се у интесу достојанства његова, оваке ри више не понављају у њему. Јер, ако Савет није могао понити довољнога поверења изабраноме референту, онда зашто га ји бирао 2 Или овако: кад му је већ у једној прилици поклоповерење и донео онаку одлуку. онда зашто је у другој прии о истој ствари донео са свим супротну одлуку = Ово тим пре | је писцу већ било препоручено, да дело поправи.

Ради нових читалаца да додамо, да у делу има ових чланака: ковање-цагровање — Моји укућани — Полазак у школу — Стари рви Буквар -- Хлађење од испаравања — Нема здравља без па ваздута, — Мраз орач — Благо у ђубрету — Слана и дим [Џој вртић — Калемљење воћака · Моја радионица — Наша

домовина -— Ко је Србин - Ватра, из блата — Смрш мога

Из самих ових наслова види се и садржина књиге И ако Вваки чланак за себе, опет они сви чине једну целину. Писац зео своје ђаковање и у њега унео еве оно што добри ђаци, осојр на селу, и могу и треба да чине, те да науче све што треба уду добри, вредни и корисни људи.

Слике су већином нове и много боље него у првом издању. кчање је лако и разумљиво; језик чист. Штампарска је израда га. Грешака има неколико, али оне не кваре смисао.

У опште, друго издање је само добило; и кад је прво заслујало препоруку и одговарало намени и потреби у нашој књиности за децу, овда ово друго још више.

Свака школа, која чма књижнице своје, или жели да је има. А у ономе одељку, који је намењен деци или омладини у опште,

|треба да пропусти а да нема међу пРРИМЈ и ову Путникови-

ву књигу Ђаковање— Царовање. А добротворима и пријатељима школиним, који би желели, да |спиту обрадују како сиромашче, особито сеоско, каком добром

а иноМ за, добро учење и владање, ми од срца препоручзујемо ову.