Učitelj

КЊИЖЕВНИ ПРЕГЛЕД - 775

области педагошке и психолошке науке, као и о свему што се тиче наставе и васпитања, то ће се најбрже и најлакше наћи у педаг. речнику или у педаг. енциклопедији.

Што су хрватски учитељи прегли да израде и штампају тако једно потребно и корисно дело, само им може на част служити. Ми се пак, овде не можемо упуштати у опширније приказивање овог дела. То ће бити лакше мало доцније, докле

· дело ово буде готово или бар док још која соеска изађе, За сад ми само сматрамо за дужност да скренемо пажњу наших чита "лаца на ово важно дело.

Свеска 1 педаг. енциклопедије садржи речи од абак до бар. баризми педагошки. 'Гек је дакле почето 6 слово. Разуме се да ће бити више свезака и већ према првој свесци види се да ће дело бити велико, А сасвим је оправдано што дело излази у свескама јер на тај начин и насиротнијем учитељу биће могуће да га набави.

Камо Лепе среће да и Срби имају такав један педаг. речник као што ће га Хрвати већ имати. Но, кад га имају Хрвати, мило нам је као да га имамо имамо и ми. Ништа не чини то што се дело штампа латиницом, а не ћирилицом, кад је језик један исти. Ко уме ценити вредност таквог дела, био Србин или Хрват, он ће га набавити. р |

Тако би бар требало да је. Али на жалост те узајамне везе међу Србима и Хрватима данас су још слабе. Зашто: - Има узрока и до нас и до њих, а и до неког трећег можда још више Но сваки искрен и увиђаван патриота мора желети да на боље пође. Јер и оно што у књижевности имамо ми, и оно што имају Хрвати, данас није довољно. Треба и више, много више. А како ће књижевност наша напредовати кад се код нас мало разбира за оно што хрватска књижевности има, а код њих. такође се мало разбира за нашу књижевностг И онда смо у књижевности сиротнији но што би требало и могло да буде, јер ми нисмо

· само суседна и сродна два народа, него један исти народ.

Но ако у другом чему иде још теже, у књижевности треба боље да је. Остављајући за сад друго на страну, ми овом приликом и опет нашим учитељима скрећемо пажњу на ову педаг. енциклопедију и препоручили бисмо им да за своје књижнице набављају прву и све даље свеске овог ваљаног и учитељима врло потребног дела.

Што се тиче самог овог дела, ми рекосмо да о њему ваља доцније подробније говорити. А овом приликом скренули бисмо